2002 óta minden év május 18-án tartjuk az Internet Világnapját, amely a net hétköznapi életünkben betöltött egyre nagyobb szerepére hívja fel a figyelmet. Az okoseszközök elterjedése új üzleti lehetőségeket is teremt, a telefonok, tabletek alaposan átalakították azt, hogyan vásárolunk.
Az európai fogyasztók szokásait vizsgáló Cetelem Körkép friss adatai szerint a magyarok 39 százaléka kevesebb időt szán áruházi vásárlásra, 43 százalékuk pedig arról számolt be, hogy több időt töltött online vásárlással, mint 5 évvel ezelőtt. A válaszadók 67 százaléka virtuálisan járja a várost, kirakatok helyett webáruházakban nézelődik. Ma már 10-ből 9-en használjuk az internetet arra, hogy vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk. És ha mégsem online vásárolunk, többé-kevésbé eldöntöttük, mit akarunk megvenni, mire betérünk egy fizikai üzletbe.
A GfK múlt héten közzétett adatai alapján az elmúlt két évben tízszeresére nőtt Magyarországon az online vásárlások száma, és 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt napi fogyasztási cikket interneten. Boruzs Ákos, az AVON Magyarország digitális szakértője szerint mostanra már a kozmetikumok is bekerültek a leggyakrabban vásárolt kategóriába. Hozzáteszi, két éve éppen aézrt üzemeltetik online értékesítési portáljukat, hogy bárki vásárolhasson tanácsadó segítsége nélkül is. Ettől bizonyára nem független eredmény, hogy vásárlóik száma 2014 eleje óta közel 60 százalékkal nőtt, és a tranzakciók során otthagyott összeg is egyre magasabb.
Az online kereskedelem hatalmas előnye az is, hogy a vásárlók össze tudják hasonlítani az árakat. Már nemcsak a termékeket, de a bankszámla szolgáltatásokat és a hiteleket is lehet ilyen oldalakon kiválasztani. Az online hitel-összehasonlító oldalak az elmúlt 5 évben jelentek meg, azóta egyre népszerűbbek a felhasználók körében. Míg 2013-ban a Cetelem online személyi kölcsön igénylők 3 százaléka, az elmúlt egy évben már 20 százalékuk ilyen oldalakról érkezett.