A Raiffeisennél az utóbbi napokban nőtt az ügyfélérdeklődés, elsősorban értelmezési kérdésekkel fordulnak hozzájuk az ügyfelek, hiszen a jogszabályi mintának megfelelően nagyon komplexek a kiküldött értesítő levelek. Főként a lejárt hitellel rendelkezők érdeklődnek, mivel nyilatkozni kell, hogy hova kérik a visszajáró pénzt; ez néhány hétig még jelentős forgalmat idéz elő.
A Raiffeisen Bank minden esetben azt javasolja, hogy az ügyfelek a készpénzkifizetés helyett az átutalást válasszák, mivel ez esetben nem kell kétszer bemenni a fiókba. A nyilatkozat megtétele után van egy operatív feldolgozási idő, ezután vissza kell jönni a tényleges pénzfelvét miatt, ha pedig nagy összegű a felvét, akkor azt is előre be kell jelenteni.
Az Erste Bank a fióki és a telefonos ügyfélszolgálati forgalomban enyhe növekedést tapasztal, és emelkedő tendenciát mutat a megkeresések, az ügyfélpanaszok száma is, amelyek nagy többsége ugyancsak értelmezési kérdést takar.
Az Ersténél annak érdekében, hogy segítsenek az elszámolólevél értelmezésében, a bank már hónapokkal ezelőtt létrehozta a forintositas.hu oldalt, ahol a közérdekű információkon túl, a bank ügyfelei az elszámolólevélben kapott egyedi azonosító kódjuk segítségével a részletes elszámolásukat is elérik.
Az AXA Banknál is megnövekedett az ügyfélforgalom, az ügyfelek ennél a banknál is elsősorban értelmezési segítséget kérnek. Az AXA Bank direktbankként működik, így az átutalás lehetőségét kínálja ügyfeleinek.