Még mindig az ár az egyik legjobb eszközünk. Ha a vevőt arra szeretnénk motiválni, hogy próbáljon ki egy terméket, az árengedmény a leghatékonyabb. Ez a legnagyobb vásárlásra ösztönző erő. Most csak ennyibe kerül, tehát ez az ideális pillanat arra, hogy megkóstolja az új joghurtot vagy épp frissítse a ruhatárát.
Szintén jó marketingfogás, ha ajándékot adunk a termék mellé. Valószínűleg rengeteg nő vett már meg azért egy drága magazint, mert szuper körömlakkot adtak hozzá, vagy olyan naptejet, amelyhez strandtáskát is csomagoltak. Ha termékhez kapcsolt ajándékot fontolgatunk, azt is érdemes végiggondolni, mellette mi másra lesz szüksége a vásárlónak. Ez nem csak termék lehet, hanem szolgáltatás is, például házhozszállítás, vagy műszaki cikknél beüzemelés.
Ha arra szeretnénk rábírni vásárlónkat, hogy több terméket vegyen, arra szuper megoldás lehet a 2+1, a harmadikat ajándékba akció. Ugyan csak egyetlen terméket szeretett volna vásárolni, de ilyen ajánlatot nem lehet kihagyni. Hasznos dolog a termékajánlás is. Ha nem is velünk, de egy ismerősünk barátjával már biztos előfordult, hogy elektromos játékot adott a gyerek szülinapjára, csak épp elfelejtett elemet venni hozzá. Minden vásárló hálás azért, ha ilyen apró dolgokra felhívják a figyelmét.
Fontos, hogy ne csak egyszer „vadásszuk le” a vásárlót, hanem jó farmerként gazdálkodjunk az ügyfelekkel. Erre találták ki a különböző pont- vagy forintgyűjtős hűségprogramokat. Ha emellett döntünk, ügyeljünk arra, hogy könnyen értelmezhető legyen az akció. A kedvezményektől és ajándékoktól különlegesnek és fontosnak érezheti magát a vevő.
Éreztessük a vásárlóval, hogy fontos számunkra. Nem kell nagy dolgokra gondolni, sokszor elég egy kis cukorka is. Erre akkor is érdemes figyelni, ha webáruházzal rendelkezünk. Ajándékot kapni mindig szeret az ember, még akkor is, ha annak értéke igen csekély.