A 23 országot lefedő, reprezentatív felmérés szerint világszerte átlagosan csak minden második álláskereső használja ezeket a portálokat munkaszerzésre.
Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében.
A kutatás eredményei azt tükrözik, hogy globális szinten és Magyarországon egyaránt
a Facebookot választja a legtöbb álláskereső.
A felmérés szerint az alkalmazottak gyakran cserélik munkahelyüket, a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő évben. Az új álláskeresők válaszai alapján a munkavállaló leggyakrabban azért vált, mert
túl alacsonynak tartja a fizetését,
ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi.
A kutatásból kiderül az is, hogy az alkalmazottak számára - munkahelyük megtartásakor - a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint
a rugalmas munkavégzés a legfontosabb,
ezt követi a közvetlen felettessel való kapcsolat.
A Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés szerint a magyar férfiak az autóiparban, a nők legszívesebben szolgáltató vállalatoknál, azaz a napi fogyasztási cikkekhez kapcsolódó vállalatoknál vagy a gyógyszeriparban dolgoznának.