A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
HUNAndrásfi Tibor
20:00VívásTibor Andrasfi-Koki Kano
HUNFucsovics Márton | Marozsán Fábián
20:45TeniszTallon Griekspoor/Wesley Koolhof-Marton Fucsovics/Fabian Marozsan
NyílNyíl

Rekordot döntött az e-kereskedelem

Vágólapra másolva!
Sikeres évet zárt az e-kereskedelmi szektor. Az európai átlagérték már lassuló növekedést mutat, ellenben a magyar e-kereskedelem a kontinens többi országaiközül is kiemelkedő.
Vágólapra másolva!

Az európai e-kereskedelmi szektor forgalma tavaly elérte a 126.000 milliárd forintot (423 milliárd eurót) az Ecommerce Europe adatai szerint. Az eNet mérése alapján a magyar e-kereskedelem forgalma pedig 273 milliárd forintot (kevesebb, mint egymilliárd eurót) tett ki – olvasható a SzEK.org közleményében.

Világszinten az európai e-kereskedelmi piac szilárdan tartja a második helyét és csak az ázsiai piac előzi meg. Ormós Zoltán, a SzEK.org elnöke azt emelte ki, hogy

a magyar e-kereskedelem kétszámjegyű növekedés gyorsíthatja a magyar piac felzárkózását az európai középmezőnyhöz.

Tavaly már 715 millió B2C weboldal létezett és 4 milliárd internetes kereskedelemben vásárolt csomagot küldtek ki a vevőknek. Az e-kereskedelmi szektor által közvetve vagy közvetlenül létrehozott európai munkahelyek számát közel 2,5 millióra becsülik.

Matócza Szabina, a Háda webshop vezetője az Üzletrésznek elmondta, az online kereskedelem előrejelzéseit figyelembe vették, mielőtt elindították a webáruházat. Kétéves előkészület során a növekedési mutatók mellett a hazai kereskedelem trendjeit és az erről szóló kutatásokat is alaposan tanulmányozták. A legnagyobb kihívást számukra a gördülékeny logisztika kidolgozása jelentette.

Az Egyesült Királyság továbbra is őrzi vezető helyét az európai e-kereskedelmi piacok között: 14,7 százalékos növekedése azt jelenti, hogy 2014-ben 38.100 milliárd forint (127 milliárd euró) forgalmat bonyolított le. Összehasonlításképpen a német piac növekedése 12,3 százalék volt és 21.300 milliárd forint (71 milliárd euró) forgalmat bonyolított le, a francia piac növekedése 11,2 százalék, mérete 16.800 milliárd forint (56,8 milliárd euró) volt 2014-ben.

A legnagyobb növekedési számokat a volt szocialista országok produkálták: mind az orosz, mind a magyar e-kereskedelmi szektor növekedése majdnem elérte a 26 százalékos mértéket.

Az orosz piac mérete 5.640 milliárd forint (18,8 milliárd euró) volt, míg a magyar e-kereskedelmi piac 273 milliárd forint (0,91 milliárd euró) forgalmat bonyolított le.

„Alacsony számokról lehet igazán nagyot ugrani" – magyarázta a magyar e-kereskedelem növekedésének okát dr. Ormós Zoltán, a SzEK.org elnöke az Üzletrésznek. – A webáruházakba vetett egyre nagyobb bizalom meghatározó kulturális tényező. Már a nagy népszerű cégek is nyitottak webáruházat, az ismertségük miatt olyanok is elkezdtek online vásárolni, akik eddig bizalmatlanok voltak."

A SzEK.org a múlt hónapban belépett az Ecommerce Europe nemzetközi szervezetbe. Emellett csatlakozott ahhoz az európai kezdeményezéshez, melynek részeként egységes európai minőségbiztosítási rendszert építenek ki, és minőségbiztosító jelvényt adnak az arra érdemes webáruházaknak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!