Eldőlt, hogy nem Magyarországon épít új gyárat a Jaguar Land Rover, hanem a grazi Magna Steyr üzembe telepíti át néhány új modelljének a gyártását, miután Nagy-Britanniában elérték a termelési kapacitás határait - a hivatalos bejelentésről az Autopro számolt be.
Idén márciusban attól volt hangos a magyar sajtó, hogy a Jaguar egy magyarországi üzem létesítésének a lehetőségéről is tárgyal. Az esetleges gyárépítés miatt Szombathely és Debrecen is lázban égett.
Márciusban a Külgazdasági és Külügyminisztérium azt írta az Origónak, hogy a „Nemzeti Befektetési Ügynökség több nagyberuházás Magyarországra hozataláról tárgyal”. „Minden, a nyilvánosság előtt és a háttérben zajló spekuláció nagymértékben rontja a tárgyalások sikeres kimenetelének esélyét.”
Magyarország mellett több más potenciális helyszínről is szóltak a hírek,
legutóbb Szlovákia igyekezett egy törvénymódosítás-tervezettel javítani vonzerején.
Az indiai Tata tulajdonában álló brit gyártó bejelentette, hogy
aláírta a szerződést több modelljének grazi gyártásáról a Magna Steyr vállalattal.
Ralf Speth, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója közölte, hogy a brit vállalat ezután is hű marad hagyományaihoz.
Továbbra is Nagy-Britannia marad a tervezés, a design és a gyártás központja. Az ehhez hasonló partneri kapcsolatok ebben csak kiegészítő szerepet játszanak.”
A 2014-ben Nagy-Britanniában készült 1,53 millió autó egy harmadát a JLR gyártotta. A tradicionális brit autógyár 2008-ban került át a Ford Motortól az indiai Tata Motors tulajdonába.
A Magna Steyr a kanadai Magna International, a Robert Bosch után a világ második legnagyobb autóipari alkatrész-beszállító vállalat osztrák leányvállalata.
A Magna Steyr grazi üzeme több autómárka különféle speciális modelljeinek a gyártásával foglalkozik.
Itt készül például a Mercedes G osztály a Daimler számára, a Mini Countryman és a Mini Paceman a BMW számára, valamint a Peugeot RCZ modellje.