A Facebook 39 százalékos bevétel-növekedést ért el a második negyedév során, ami egyre kecsegtetőbb a nagy világmárkák számára is. Az eddig sem ismeretlen brandek egyre mélyebben nyúlnak bele a pénztárcájukba, hogy a közösségi média zászlóshajóján hirdethessenek – számol be a MarketWatch. A vállalat 4,04 milliárd dolláros (kb. ezer milliárd forint) forgalomról számolt be a június 30-i záráskor.
Ahogy nő a Zuckerberg-birodalom, a kiadások is egyre tetemesebbek, és elképzelhető, hogy emiatt kicsit a befektetők is óvatosabbak: az április-június közötti időszakban ugyanis 82 százalékkal ugrottak meg a társaság működési költségei.
A cég illetékese még áprilisban úgy nyilatkozott, hogy a költségek idén (a teljes évet nézve) 65 százalékkal emelkedhetnek például az adatközpontok bővítése miatt, valamint az új alkalmazottak csatasorba állítása és a virtuális valóság projekt vagy a napelemmel működtetett drónok miatt. A második üzleti negyedévben így a kiadások már 82 százalék körül járnak.
A cég egyedül ebben a negyedévben 1,2 milliárd dollárt (338 ezer milliárd forint) költött kutatás-fejlesztésre.
A társaság egy részvényre jutó nyeresége a második negyedévben 50 cent lett, igaz ez már a tisztított eredmény. Ezen a soron a piac 47 centes eredményt várt. Az előző évhez képest pedig 19 százalékkal magasabb adat szerepel ezen a eredménysoron.
Az oly fontos látogatószámban is volt fejlődés: a havonta aktív felhasználók száma már a 1,5 milliárdot közelíti, 13 százalékot tudott emelkedni az előző év hasonló időszakához képest.
Egyre több energiát koncentrál a Facebook a hirdetési szegmensre, a mobiltelefonon megjelenő hirdetések már a bevétel 76 százalékát adják. Szintén jelentős előrelépést tett a vállalat a nagyobb, mélyebb marketing A második negyedév során a társaság több olyan lépést tett, amivel a mélyebb zsebbel és nagyobb marketing büdzsével rendelkező cégeket is magukhoz tudják édesgetni. Ennek érdekében már egyre fontosabb eleme a hirdetési portfóliónak a 2012-ben 1 milliárd dollárért megvásárolt Instagram, mely a hirdetők szempontjából nézve is a különösen értékes, 35 év alatti szegmenst célozza.
A következő hónapokban egyre több és innovatívabb reklámmegoldás közül választhatnak a hirdetők az Instagramon, ami jobb és pontosabb célozhatóságot biztosít számukra
– mondta Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója.
Ugyanakkor van egy érdekes vetülete ennek az Instagram sztorinak, mégpedig az, hogy
az Instagramból befolyó pénzeket még mindig nem hozzák nyilvánosságra a gyorsjelentések során.
Ipari források szerint a képmegosztó oldal a legjobban jövedelmező szegmense a portfóliónak. Ennek ellenére a vezetés kínosan ügyel arra, hogy ne árassza el a platformot hirdetésekkel - amiből a legnagyobb bevétele származik a vállalatnak -, az eladásra kínált reklámhelyek bővítése csak fokozatosan zajlik - olvasható a MarketWatch írásában. Szeretnék ugyan kiaknázni a hatalmasra duzzadt felhasználótáborukból a reklámpénzeket, viszont a túl sok hirdetés a visszájára is elsülhet.
De a Facebook tovább terjeszkedik, például szorosabbra fűzi az együttműködést a videókészítőkkel is, hogy több jó minőségű videóval örvendeztethesse meg a közösségi oldal felhasználóit, ezzel pedig már a televíziós hirdetési bevételekből is részesedni tud.
Hiába a szép számok és növekedési sztori, a befektetőknek most kevésbé tetszett a techóriás negyedéves eredménye, hisz a mai kereskedés első két órájában 3-4 százalékkal forognak lejjebb a papírok a szerdai záróárhoz képest.
Ugyanakkor egy másik szemüvegen keresztül nézve a fejleményeket, elmondhatjuk, hogy a befektetőknek nem lehet panasza, az FB részvények árfolyama idén így is 20 százalékot kúszott felfelé. Nemcsak a reklámszakmában, de a tőzsdén is nagy az érdeklődés a közösségi média óriás körül. A mindössze 11 éves vállalat piaci értékben lekörözte a nagy múltú General Electric ipari konglomerátumot is, és már a 8. helyen áll az S&P 500 indextagok piaci kapitalizációs listáján.