Csalódást keltett a Twitter második negyedéves jelentése. Az április és június közötti időszakban a társaság árbevétele 502 millió dollár volt, ami 61 százalékos növekedésnek felel meg az előző év hasonló időszakához képest. Ez ugyan meghaladta az elemzői várakozásokat, de ez az érték a cég tőzsdére lépése óta a legalacsonyabb bővülést jelentette.
Az árbevétel emelkedéséhez jelentősen hozzájárult a hirdetésekből származó díjbevétel 63 százalékos robbanása, melyet a Twitter az előző negyedévben alakított át - írja reggeli hírlevelében az Equilor.
A menedzsment a jelenleg is futó negyedévre 545-560 millió dollár közötti árbevételt vár (a piac 556 milliót), de a vezetés picit emelt az éves várakozásokon is: 2015-ös évre 2,2-2,27 milliárd dollár közötti értékesítést célzott meg.
A negyedéves veszteség kismértékben zsugorodott, részvényenként 24 centről 21 centre. Ha az új beruházások, mint például az adattároló rendszerek bővítéséhez köthető tételeket levonjuk, akkor a Twitter 7 centes részvényenkénti tisztított profitot ért el, mely felülmúlta a piaci várakozásokat.
Újra, vagyis inkább még mindig az van a befektetők fókuszában, hogy
a Twitter nem tudja kiaknázni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, adott esetben jelentősen lecsökkent a felhasználók számának növekedési üteme.
Az elmúlt negyedévben 316 millió olyan Twitter felhasználó volt, aki havonta legalább egyszer használta a felületet, ez pedig 2,6 százalékos növekedésnek felel meg az előző negyedévhez képest. Így hiába volt a várakozás, hogy az első negyedévben tapasztalt szebb bővülés után folytatódik a tendencia, így utólag csak fellángolásnak értékelhető a korábbi adat.
Ezt erősítette a vezérigazgató nyilatkozata is, Jack Dorsey szerint nem lehetnek elégedettek a feliratkozói állomány alakulásával, emellett pedig jelentős átalakításokról is beszámolt.
Korábban pont azért értékelték igen magasra a Twittert, mint vállalatot, mert sokan hittek benne, hogy követni tudja a nagy testvér Facebookot a felhasználói szám dinamikus növekedésében. De jól láthatóan már rég elakadt ez a folyamat, hisz a Mark Zuckerberg vezette cég platformját és alkalmazásait közel ötször többen használják, mint a Twittert.
Ahogy arról már júniusban is beszámoltunk, elfogyott a levegő a Twitter korábbi vezérigazgatója, Dick Costolo körül, hisz a közösségi oldal felhasználószáma egyre kisebb ütemben növekszik, ennek megfelelően a hirdetések terén sem tudják felvenni a versenyt a többi szolgáltatóval. Ennek megfelelően július 1-től már nem ő vezeti a céget, hanem helyére átmenetileg a Twitter társalapítója, Jack Dorsey lép. Ráadásul Dorsey párhuzamosan a digitális fizetésekkel foglalkozó startup, a Square ügyeit is intézi.
A csalódást keltő gyorsjelentés után a cég részvényei 11 százalékot zuhantak a kedd esti piaczárás utáni kereskedésben, így a szerdai nyitásra 33 dollár alatti kezdőszintet áraz a piac, ami több mint egy éves mélypontnak felel meg. Pedig a piac valami jobb eredményt várhatott a cégtől, hisz a keddi kereskedést több mint 5 százalékos pluszban fejezte be a Twitter.
Úgy tűnik, hogy a közösségi média cég részvényei rosszul reagálnak mostanság a gyorsjelentésekre, hisz legutóbb április végén látott napvilágot az előző eredmény (ráadásul idő előtt, ami óriási felfordulást okozott), ahol még durvább, 20 százalékos zuhanással 'jutalmazták' a befektetők a csalódást keltő számokat.