A német lap csütörtöki exkluzív cikkében arról ír, hogy az ICCT (Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa - az ő korábbi eredményeik alapján kezdtek az amerikai hatóságok a Volkswagennél vizsgálódni) által végzett európai vizsgálaton a BMW X3 xDrive 20d sport modelljének dízelmotorja 11-szer több nitrogén-oxidot bocsátott ki, mint amit a hatályos európai sztenderdek megengednének - tudósít a CNBC.
Ugyanakkor a mostani eset egyáltalán nem hasonlítható a Volkswagen-botrányhoz, mivel a híradások nem szólnak szoftveres manipulációról, csak arról, hogy a tesztre bocsátott X3-as modell jelentősen meghaladta a megengedett károsgáz-kibocsátási szintet.
A BMW csütörtökön megerősítette, hogy korábban sem manipulálta a tesztek eredményeit, és az Auto Bild kérdésére, hogy a BMV a próbapadon végzett mérések során másképp kalibrálja-e a motort, a társaság azt válaszolta, hogy a BMW autóiban nincs olyan funkció, ami a mérési ciklusokat ellenőrizné - írja a Wall Street Journal.
Úgy tűnik, további csontvázak hullanak ki a Volkswagen-szekrényből. A legújabb sajtóhírek szerint a VW elismerte, hogy Európában is belenyúltak a dízelmotorokba, azaz manipulálták a gépjárművek károsanyag-kibocsátását.
Tegnap mondott le Martin Winterkorn a VW-csoport vezérigazgatói posztjáról, de úgy tűnik, hogy a pénteki igazgatótanácsi ülés és az új vezér kinevezése mellett további fejek hullhatnak majd a konszern élén. A válságba pedig akár bele is rokkanhat a Volkswagen, bár a befektetők és a piaci elemzők is csak sötétben tapogatóznak, de ahogy egyre több részletre fény derül, az csak tovább súlyosbítja a német autóipari óriás kálváriáját. A csalással lebukott konszern jövője Európa legnagyobb gazdaságára is komoly hatással lehet: már olyan vélemény is hallható, hogy az ügy a németeknek a görög válságnál is nagyobb problémát jelenthet.
Sorra jelennek meg az autógyárak nyilatkozatai, hogy a Volkswagen-botrány egy elszigetelt ügy, és más európai gyártók nem vettek részt ilyen típusú csalásban. Ugyanakkor a kétkedést és a félelmet nem lehet eloszlatni, hisz a gyárak nagyon hasonló dízelmotor-technológiai megoldásokat használnak. A JP Morgan autóipari elemzője szerint a VW motorok 25 százaléka dízel, míg a BMW és a Daimler esetében 35 és 45 százalék ez az arány, míg a francia Peugeot-nál 40 százalék.
A Volkswagen-csalás óta sokkal nagyobb figyelem terelődik az ilyen hírekre, mivel a befektetők aggódnak, hogy más európai gyártók is manipulálhatták motorjaikat. A tőzsdei reakció sem maradt el, a BMW-részvények 9 százalékos zuhanásban vannak a csütörtöki kereskedés során.