32 millió dollárnyi (ez szűk 9 milliárd forint) nyugdíjat halmozott fel Martin Winterkorn, a Volkswagen vezérigazgatója, aki az emissziós botrány nyomán jelentette be távozását. A végkielégítése kétévi fizetésnek felel meg, ez újabb 33 millió dollár, írja az Autonews.com. Egyelőre nem biztos, hogy a végkielégítést megkapja, de ha igen, az már összesen 65 millió dollár, vagyis bő 18 milliárd forint.
A felcsúti Pancho Aréna 3,8 milliárd forintba került, vagyis ha minden jól jön össze neki, Winterkorn ötször fel tudná építeni abból a pénzből, amit kap. Vagy ha esetleg úgy döntene, a 3-as metró szerelvényeinek harmadát tudná felújíttatni: az orosz Metrowagonmash 66 milliárdért újít fel Budapestnek 37 szerelvényt.
Miután Winterkorn bejelentette a távozását, a VW szóvivője, Claus-Peter Tiemann nem akarta elmondani, mennyi pénzt kap. A Volkswagen éves jelentése viszont nyilvános, abból kiderül, milyen alapon és mennyi pénzt vihet haza távozása esetén a vezérigazgató.
A nyugdíját, 32 millió dollárt, biztosan megkapja, ez nem kérdéses. Ha a VW felügyelőbizottsága szerződése előtt szünteti meg a vezérigazgatói megbízását (márpedig most ez történik), akkor jár neki kétévi fizetésének megfelelő végkielégítés (összesen 33 millió dollár).
Kivéve akkor, ha a bizottság olyan okból vet véget az alkalmazásának, amiért ő a felelős.
Mikor bejelentette a lemondását, Winterkorn azt nyilatkozta, nem tudott a csalásról, és nem hiszi, hogy bármit is rosszul csinált volna, de a cég érdekében vezérigazgatóként vállalja a felelősséget.
A felügyelőbizottság közleményében azt állította, Winterkorn nem tudott az emissziós adatok manipulálásáról,
és megköszönte neki a céghez való kiemelkedő hozzájárulását.
Vagyis egyelőre nem biztos, hogy Winterkornnak jár a végkielégítés, de a felügyelőbizottság nyilatkozatából úgy tűnik, valószínűleg megkapja.
A végkielégítésétől függetlenül egyvalamit még biztosan meg fog kapni: céges autóval járhat mindaddig, amíg a nyugdíját folyósítják neki.
A Volkswagen-botrány az Egyesült Államokban robbant ki, a Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) szerint a VW olyan szoftvert használt egyes dízeles autóiban, amely érzékelte, mikor mérik a károsanyag-kibocsátást, és olyankor a határérték alá csökkentette azt. A cég elismerte a csalást. Azóta kiderült, hogy a német, a francia, a dél-koreai, az ausztrál és az olasz hatóságok is vizsgálatot indítanak a csalással vádolt cég ellen. A francia pénzügyminiszter pedig összeurópai, nem csak a VW-re kiterjedő vizsgálatot sürgetett.