Milyen igaz! Volt 2009-ben. Ma már nem csak az a fontos, hogy a találati listán elegáns helyet foglaljon el a márkanév. Olyan kulcsszavakat kell találni, amelyekre sokan keresnek. Általában érdemes megjegyezni: ha a Google rájön, hogy a találati listán elérhető jobb pozícióért általa nem támogatott eszközökkel próbáljuk meg kijátszani a rendszert, keményen büntet. Például úgy, hogy visszasorol a találati listán, mondjuk valahová az ezredik után kettővel.
Jó ötlet. Kivéve ha látványosan erőltetett a felosztás. Csak értelmes struktúrában érdemes új fogalmakat, új szempontokat felvonultatni az oldalon.
Komolyan? Mármint hogy a mennyiség a lényeg, nem a minőség? Most, hogy már azt is figyeli a Google, honnan mutat az oldalunkra a link? Minél rövidebb idő alatt sikerült elérni, hogy innen is, onnan is ránk találjanak, annál könnyebben szúrja ki. Figyelembe veszi, milyen minőségű oldalról és milyen kontextusból érkeznek a linkek. A linkfarmokat egyszerűen felejtsük el.
Pogátsnik László, az Üzletrész Direkt kampánymenedzsere szerint mindent egybevetve arról az alapigazságról van szó, amelyet az interneten tulajdonképpen kezdetektől nem tudunk megkerülni: content is king, azaz csak a minőségi tartalomgyártás vezet eredményre, érdemes ezt komolyan venni. A Google keresőmotorja egyre intelligensebb, egyre hatékonyabban szűri ki robotként is az élő, hús-vér személyek számára is fogyasztható tartalmat.
„Vegyük például, mi történik, ha az origo szóra keresünk – mondja Pogátsnik. – Az első találat ez: Origo. Magyarország piacvezető portálja. A legfrissebb hírek itthonról és a nagyvilágból. Szemmel láthatólag sem a címet, sem a leírást nem a robotnak, hanem a felhasználóknak írják, nekik értékelhető tartalmat tálalnak. A leírás egész mondat, illeszkedik az oldal tartalmához. Ez azért fontos, mert régen ide is tömködték a keresőszavakat a weboldal-tulajdonosok, amit itt találtunk, mondattanilag nem volt értelmezhető. Most már viszont a mesterséges intelligenciát is egyre inkább a felhasználónak fogyasztható tartalomhoz igazítják, egyre inkább az olvasói szokásokat modellezi” – tájékoztat a szakértő.