A Volkswagen meghúzza a nadrágszíjat
![Diesel VW VOLKSWAGEN TDI USA exhaust SQUARE FORMAT A view of a car exhaust of a VW Tiguan TDI car model in Kaufbeuren, Germany, 21 September 2015. Volkswagen's shares plunged on 21 September 2015 after US environmental protection authorities threatened to](https://cdn.origo.hu/2023/12/wby6KEnkf7n7ZA0DZYihgh_PVMQ8buiBs4CiGMq0JaU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE5ZWFkN2NhNzNiODRiMmFiYzkyZDgwMDRmNWJiNDVm.webp)
A Volkswagen német autógyártó vállalat azt tervezi, hogy felgyorsítja a költségek csökkentését célzó programját, és éves szinten egymilliárd euróval mérsékli befektetéseit a dízelbotránnyal kapcsolatos, előre nem látható kiadások miatt.
Herbert Diess, a Volkswagen márkaigazgatója október 13-án, kedden kiadott közleményében jelezte azt is, hogy felülvizsgálják a dízelmotorral működő járművek gyártására vonatkozó stratégiát.
A jövőben azt a technológiát használják majd az európai és az amerikai piacokra szánt dízelautók esetében is, amelyben Adblue adalékanyagot, karbamid oldatot fecskendeznek be a szelektív katalizátorba (SCR) a károsanyag-kibocsátás csökkentésének céljából. Diess úgy fogalmazott, hogy "lehető leggyorsabban" végrehajtják a modellváltást.
A Volkswagen-csoport már az előző héten közölte, hogy a dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot.
A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják,
és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.
A Volkswagen a jövőben a hibrid járművek fejlesztésére akar összpontosítani, emellett
egységesíti az elektromos személyautók és haszonjárművek gyártását.
A luxusszedán Phaeotont, amelynek jövője bizonytalanná vált a botrány kirobbanása után, teljes egészében elektromos autóvá alakítják át, és a vállalat vezető márkája lesz a következő évtizedben.
A Handelsblatt német napilap kedden azt írta a vállalat berkeiből származó információkra hivatkozva, hogy a Volkswagen évente hárommilliárd eurót akar megtakarítani a beszállítói révén.