Mindig lesznek olyan vásárlók, akik nem a legjobb terméket vagy márkát keresik, hanem a legjobb akciókat. Ők a tipikus akcióvadászok, akik sohasem hagyatkoznak a márkahűségre, miközben a legalacsonyabb árakat kutatják. Ha elárasztjuk az internetet a kuponkódjainkkal, minden bizonnyal az ilyen vásárlóból lesz a legtöbb.
Akik csak akkor hajlandók vásárolni nálunk, mikor a profitunk nagy részéről lemondunk, nem sokat érnek üzletünk jövője szempontjából.
Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan és kiknek kuponozunk. A kedvezményeknek elsősorban arra kell szolgálnia, hogy korábbi vásárlóinkat időről időre visszacsábítsuk boltunkba, anélkül, hogy ez a profitunkat jelentősen megnyirbálná. A Webshop Experts összegyűjtött néhány tippet, ami sokat segíthet a sikeres kuponozásban.
Ha túl sokszor nyújtunk különféle kuponokat és kedvezményeket,akkor egész egyszerűen ahhoz szoktatjuk a vásárlókat, hogy soha nem kell teljes árat fizetniük. Elég, ha kivárják a következő akciót, ami hamarosan minden bizonnyal úgyis bekövetkezik. Ilyenkor már nagyon nehéz azt elérni, hogy teljes áron vásároljanak.
Ez idővel felfalja a profitunkat, tönkreteszi a márkánkat, és jó eséllyel szépen lassan csődbe visz minket.
A kuponnak van egy rejtett költsége, amikor olyasvalaki váltja be a kupont, aki egyébként is vásárolt volna tőlünk. Ilyenkor egy 10 százalékos kedvezmény, lényegében 10 százalékos költséget jelent, még akkor is, ha így is marad nyereségünk a terméken.
Azok a vásárlók, akikre kuponokkal tettünk szert kevésbé lesznek hűségesek, mint más vásárlók. Mivel az esetek többségében nem a márkánk, a termékünk, vagy a jó hírnevünk ösztönözte őket a vásárlásra.
Jó vásárlók, akik gyakran, sokat és teljes áron rendelnek, és nagyritkán vagy inkább soha nem küldik vissza a termékeket.
A rosszak ellenben csak egyszer vásárolnak, kedvezményes áron, általában több ügyfélszolgálati időt vesznek igénybe, majd gyakrabban is küldenek vissza termékeket. Koncentráljunk elsődlegesen a jó vevőkre. A vásárlást az esetükben ösztönözhetjük például további szolgáltatásokkal, vagy kiegészítő termékekkel.
Ha vannak kuponkódjaink, hozzunk létre nekik egy külön landoló oldalt. Lehetőleg csak ezen az oldalon legyenek elérhetőek a kódok, és helyezzünk el rajta vagy egy hírlevél feliratkozó mezőt, vagy a feliratkozó oldalunk linkjét. Majd ígérjük meg a látogatónak, hogyha feliratkozik, akkor mindig értesülni fog az akciókról. Mikor nincs éppen semmilyen kuponkódunk, az oldal még ugyanúgy hozhat nekünk feliratkozókat, akiknek ezért cserébe 5 százalékos kedvezményt ígérünk az első rendelésből.
Nincs annál rosszabb, mikor egy kupont még akkor is be lehet váltani, mikor a kampány már véget ért, és a kedvezmény elméletileg már nem él. Ezért mindig figyeljünk oda, hogy legyen határideje a kuponjainknak. Nem mellékesen a határidőt érdemes hangsúlyosan kommunikálnunk, hogy sürgősség érzetet generáljunk a vásárlókban.
További hasznos tippek a Webshop Expertsen olvashatók.