A Facebook, a Twitter és az Instagram (utóbbi a Facebook tulajdona) a legsikeresebb márkák között vannak, de más csoportokat céloznak meg. A Facebooknak már több mint egymilliárd felhasználója van, akiknek a 47 százaléka 35 év feletti. A Twitternek több mint 271 millió aktív felhasználója van, akik fiatalabb korosztályt képviselnek. Az Instagram 200 millió aktív felhasználójának pedig több mint a fele, 53 százaléka 18 és 29 év közötti.
A Facebookot lassan nagyjából minden internetező használja,
az Intsagramot pedig leginkább a fiatalok, ők viszont napi szinten. Melyik felületen találhatók a vidékiek, a városiak és, a jól képzettek és az alacsony jövedelműek?
2015-ben az internetező amerikai felnőttek 72 százaléka használja a Facebookot. Különösen népszerű a nők körében, hiszen ebből 77 százalék női felhasználó. A 18 és 29 év közötti felnőttek 82 százaléka; a 30 és 49 év közöttiek 79 százaléka; az 50 és 64 év közöttiek 64 százaléka;
a 65 évnél idősebbek 48 százaléka használja az oldalt.
Vagyis a legtöbb korcsoportban már jóval több mint az internetezők fele van jelen az oldalon, és a legidősebbeknek is majdnem a fele. Bár alapvetően a 25 év fölöttiek dominálnak, a Facebooknak így is további 50 millió 25 év alatti felhasználója van, a középkorúak között pedig az összes többi közösségi oldalnál népszerűbb.
A városiak mellett, a külvárosokban és vidéken élők is nagy számban használják, illetve azok is, akiknek alacsony a képzettségük és a jövedelmi szintjük. A Facebook használata minden nemzetiségnél jellemző. A konklúzió, hogy lényegében ma már mindenki, aki használ internetet, fent van a Facebookon is.
Itt vannak a legelkötelezettebb felhasználók:
70 százalékuk minden nap, 43 százalék pedig naponta többször jelentkezik be.
A közelmúltban egyetlen médium sem változtatta meg annyira a hírek terjedését, mint a Twitter. Egy valós idejű hírfolyamról beszélünk, amelyen a hirdetők fizetnek a célközönségre szabott üzeneteik terjesztéséért. 2014-ben a Twitter 271 millió aktív felhasználójából 95 millió 18 és 29 év közötti volt, 54 millió 30 és 59 év közötti, és 44 millió 50 év feletti.
A Twittert a Facebookkal ellentétben főleg városiak használják.
Az átlagos Twitter-felhasználók többsége férfi, míg a nők inkább a Facebookot és az Instagramot használják. Nemzetiség szerint a twitterezők a legsokszínűbbek, a képzettségi és a jövedelmi szintjük is jóval magasabb, mint a Facebook- ésy az Instagram-felhasználóké.
2012 és 2015 között megduplázódott az Instagramot használó amerikai felnőttek száma, a fiatal internetezők mindennapjaiba pedig teljesen beépült a kép- és videómegosztó app. 200 millió aktív felhasználója közül 53 százalék 18 és 29 év közötti, és napi szinten jelen van a felületen.
Az amerikai tinédzserek és 20 éven aluliak több mint fele van fent az Instagramon, és
főleg a magas jövedelmű fiatalok használják.
Erre a csoportra kiemelkedően jellemző a mobilhasználat. Kezdetben inkább a női felhasználókat vonzotta az oldal, 2015-re viszont a férfiak is felzárkóztak, és majdnem 50 százalékuk napi Instagram-felhasználó.