A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) érvelése szerint a vállalkozás nem tudta igazolni a C-vitamin hatóanyagának felszívódására és hasznosulására vonatkozó piacelsőségi állításait. A GVH a jogsértésért 6 millió forint bírságot szabott ki, és megtiltotta jogsértő magatartás folytatását.
A Novo C Plus egy C-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítő, amely általános közfogyasztásra készült élelmiszernek minősül a GVH közleménye szerint. A Novonex többféle kommunikációs eszközön népszerűsítette a Novo C Plus étrend-kiegészítőt 2013 októbere és 2014 májusa között. A GVH a vizsgált reklámokban megjelenő piacelsőségi állítások két típusát különböztette meg:
A GVH döntése szerint a Novonex által benyújtott vizsgálati dokumentációk – lévén azok a liposzómális technológia alkalmazásának előnyeit, s nem a reklámokban megjelenő, a Novo C Plus felszívódásának egyedülálló hatékonyságát részletezik – nem bizonyítják a piacelsőségi állítások megalapozottságát.
Mint a versenyhivatal írja, a „hagyományos”, illetve szájon át szedhető C-vitamin készítményekkel szemben megfogalmazott elsőségi állítások nem csupán jogi értelemben megtévesztők, azaz jogellenesek, mert nem nyertek bizonyítást, hanem amiatt is, mert létezik legalább egy olyan készítmény, amelynek tekintetében kifejezetten valótlanok.
A GVH felhívta a figyelmet arra, hogy az egyes állítások igazolására olyan bizonyítékokat vár a vállalkozásoktól, amelyek egyrészt alátámasztják állításaikat, másrészt megfelelnek a tudomány elvárásainak, és e bizonyítékokkal rendelkezniük kell már a reklámjaik közzététele előtt.