A Playboy magazin éves példányszáma az 1975-ös 5 milliós rekordról napjainkra 800 ezerre zsugorodott. A hanyatlása megállítása miatt határozott úgy a Playboy Enterprises, hogy jövő márciustól nem jelennek meg meztelen nők a magazinban - közölte a MarketWatch. A vállalati döntés mögött a túlcsordult online erotikus tartalmak és a lap "munkahelybaráttá" tétele állnak.
A magazin amerikai kiadása éves szinten 3 milió dollár (825 millió forint) veszteséget termel, amit Scott Flanders, a cég ügyvezetője egyszerűen csak marketingköltségnek titulál. A vállalat azonban képes a folyamatos megújulásra,
bevételeinek meghatározó részét az ikonikus nyuszifül logó licencjogának áruba bocsátása termeli ki.
Annak ellenére, hogy a konzervatív Kínában a lap nem engedélyezett, a nyuszifüles logóval ellátott termékeket mégis viszik, mint a cukrot. A vállalat teljes forgalmának 40 százalékát az ázsiai országban értékesített Playboy-ékszerek, -ruhák, -parfümök, és -kiegészítők adják.
Ahogy arról korábban az Investor beszámolt, az amerikai cég a kínai Handong United-dal 10 évre szóló licenc-megállapodást kötött. A Handong gyártja és forgalmazza a Playboy férfi és női divatcikkeit közel 3 500 outletben.
A Playboy lassan 20 éve üzletel Kínában. Ázsiai forgalma az elmúlt 10 évben ötmilliárd dollárra növekedett.
Ehhez jön még hozzá az az 1,5 milliárd dollár értékű kiskereskedelmi forgalom, amit világszerte generál.
A Playboyt elsők között vezették be a New York-i értéktőzsdére 1971-ben, de aztán ahogy eljárt fölötte az idő, és a magazinnal kapcsolatos bevételek is folyamatos apadásnak indultak, Hugh Hefner és befektető társai 2011-ben elérkezettnek látták az időt, hogy kivezessék a céget a tőzsdéről, kivásárolva a többi részvényest. Ekkorra már 115 millió dollárnyi adósság is felhalmozódott az erotikus magazint kiadó cég mérlegében. Hefner és a cég vezetésével megbízott Flanders ezután szigorú megszorításokba és startégiaváltásba fogott.
A licencmegállapodások mellett a Playboy 585 fős dolgozói létszámát 165-re csökkentette,
és több üzleti tevékenységét kiszervezte az Egyesült Államokból. A cég 2013-ig 33 millió dollárt spórolt meg.
Az átalakulás viszont nem könnyű, mivel a kínai márka- és logóimádó vásárlók egyre inkább szakítanak eddigi hűségükkel. Az ázsiai piacot is elárasztották a márkás termékek, ráadásul az interneten keresztül még több vált elérhetővé, ezzel is kihívások elé állítva a hagyományos kiskereskedelmi forgalomban, áruházakban értékesített Playboy-termékeket.