A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Mit adhat egy coach az Y-generáció vállalkozóinak?

siker öröm fiatalok jövő megtakarítás ugrás
Vágólapra másolva!
Az y-generáció vállalkozói online gyűjtik be a szükséges tudást, miközben magabiztosabbak és tudatosabbak, mint az előző generációk. Miben szorulnak mégis segítségre, mit tehet értük egy coach? Fiatal vállalkozók körében végzett kutatásból kaptunk válaszokat.
Vágólapra másolva!

Az Y-generáció vállalkozói már sokkal inkább az interneten, autodidakta módon, mint az iskolapadban szerzik a vállalkozás elindításához szükséges tudást. Az online kommunikáció a tapasztalatok megosztásában és a vállalkozások hatékonyabbá tételében is jelentős szerepet játszik - írja a Magyar Coachszemle a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola üzleti edző – coach szak keretében készült felmérése alapján, amelyben 28 fiatal vállalkozó vett részt.

A fiataloknak fontos az önmegvalósítás, ezért szívesebben vállakoznak Forrás: 123rf.com

Az Y-generáció tudatosan vállalkozik

Az első digitális bennszülött generáció készségszinten, a mindennapok részeként kezeli a különböző infokommunikációs eszközöket: felkutatja és magáévá teszi az interneten fellelhető tudásanyagot, hatékonyabbá téve saját munkáját és vállalkozása működését. Ebből

az információs szabadságból adódóan az Y-generációra nagyfokú tudatosság jellemző.

Ez az attitűd megfigyelhető a karrierépítésük során is: fontosnak tartják, hogy olyan munkát végezzenek, amelyben meg tudják valósítani önmagukat, ezért is egyre népszerűbb a fiatalok körében a saját vállalkozás indítása.

Szabadságvágy és önmegvalósítás

A felmérés résztvevőinek önbizalmukat és vezetői készségüket is értékelniük kellett, melyet mindkét témában a többség átlagon felülinek értékelt. A vállalkozóvá válás motivációja döntő többségüknél az önmegvalósítás, melyet a szabadságigény kielégítése követ. A vállalkozás indításánál a legnagyobb nehézségként a kezdeti bizonytalanság érzés feldolgozását és a megfelelő üzlettárs megtalálását jelölték. A kutatásból kiderült, hogy

a két leghangsúlyosabb coaching téma a fiatal vállalkozók körében a stresszkezelés és a magabiztos prezentálás.

Utóbbi egyébként a tech-iparban kiemelten fontos készség, amelyre a startup vállalkozók többsége tudatosan készül.

ugyanis ezen vállalkozások sikerein felbuzdulva sok tehetséges fiatal dönt az önálló tevékenység elkezdése mellett" - véli Jasper Gábor coach.

Stresszkezelésben és magabiztos prezentálásban sokan segítségre szorulnak Forrás: PhotoAlto/Sigrid Olsson

A coachokra online van szükség

A coachoknak mindenképpen fontos szem előtt tartani a legújabb online kommunikációs csatornák használatát, melyek segítségével hatékonyabban képesek megszólítani a fiatal célközönséget. A fiatalok tudatossága és tudásvágya új elvárásokat támaszt, így

egyre nagyobb jelentőséggel bír a coach online jelenléte, webes tartalom-szolgáltatása.

A felmérés alapján az oktatás fontosságát emelték ki további konklúzióként. A pénzügyi, gazdasági és adózással kapcsolatos oktatási tantárgyak teljes körű középiskolai integrálása nagymértékben elősegítheti, hogy a későbbiekben akár diploma nélkül, szaktudással is magabiztosabban vágjanak a fiatalok vállalkozói tevékenységbe.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!