Idén az Ország Játéka versenyben szereplő összes játék közül a legtöbb szavazatot a Geomag kapta. A mágneses építőjáték lett a közönségdíjas, illetve a zsűri is ezt a játékot hozta ki abszolút győztesként. Az Ország Játéka versenyt 2013-ban indították el azzal a céllal, hogy segítsék a szülőket eligazodni a hatalmas játékválasztékban.
A karácsonyi vásárlási láz már november elején az internetes vásárlás napjával elkezdődött. Múlt hét pénteken az Extreme Digital ajánlott fekete pénteki akciókat, és hatalmas sikernek könyvelték el a kezdeményezést. Emellett a november közepén kiadott karácsonyi játékkatalógusok, a tévéreklámok, valamint a további novemberi vásárlásösztönzők is szerepet játszanak abban, hogy
bőven az adventi időszak előtt elkezdődik a karácsonyi szezon.
A műszaki és számítástechnikai cikkek és a könyvek után a játékok a legtipikusabb termékek az ilyen akciókban.
A Geomag mágnesek segítségével térbeli formák kialakítására alkalmas készségfejlesztő játék.
Az idei év legkedveltebb Geomag-játéka a Mechanics,
ami egy mozgatható, mágneses építő készlet, melyből sokféle épület, állat, vagy egyedi építmény készülhet a mágneses rudak és panelek segítségével.
Az idei karácsony másik nagy újdonsága, a saját kategóriájában szintén közönségdíjas
Lucy kutyus, amely egy gazdája utasításait követő interaktív kutya,
leül, táncol, lefekszik, eszik, puszit és pacsit ad.
Az internetes vásárlás kifejezetten dinamikusan fejlődik: a Játékszigetnél a kiskereskedelmi forgalomban értékesített termékek 9 százalékát a weben rendelték az elmúlt évben. Közvetlenül a vasárnapi boltzár bevezetése utáni időszakban a vasárnapi forgalom megnőtt, de az utóbbi hónapokban visszatért közel a korábbi szintre. A Játékszigetet üzemeltető Formatexnél akár 10-80 százalékos engedmény is ígérnek több száz termékre az elkövetkező időszakban.
"Erős karácsonyi forgalomra számítunk idén. Bolthálózatunk
éves forgalmának akár 60-70 százaléka is befolyhat az év végi ünnepek előtt.
Nem mindegy ezért, hogy mikortól indítjuk a karácsonyi vásárlásösztönző programokat. Tavaly csatlakoztunk a fekete péntekhez kapcsolódó akciókhoz és forgalmunk aznap megháromszorozódott” – mondta Borhi János, a Formatex ügyvezetője.