New Yorkban a taxisoknak és a személyeket szállító vállalatoknak eddig is kötelező volt lejelenteni az utazás kezdő- és végpontját, valamint az autó és a sofőr regisztrációs számát a Taxi és Limuzin Tanácsnak (TLC). Ezeket a számokat a tanács osztja ki. De ez nem elég nekik. Könnyen lehet, hogy bővülni fog a bejelenteni való adatok köre. Ydanis Rodriguez, a TLC elnöke ugyanis benyújtott egy javaslatcsomagot, amely a fuvardíjak bejelentését is elvárná. A nem bejelentett fuvarokat pedig 1000 dollárra büntetnék az eddigi 200 helyett.
Josh Mohrer, a vállalat New York-i részlegének igazgatója szerint bizalmas információk közlésére kényszerítik őket, és mind a sofőrök, mind az utasok személyiségi jogait megsértik. "Ráadásul az adatok üzleti titoknak minősülnek" - mondta Mohrer.
A TLC nem fogadta el ezeket az érveket, és januárban ötöt megbüntetett az Uber hat helyi központja közül, és a működési engedélyüket is felfüggesztették. A kényszerített leállás február elejéig tartott, de ez nem igazán roppantotta meg az Ubert, amelynek sofőrjei a központokból függetlenül is jól működnek.
AzUber közösségi autós alkalmazásnak tartja magát, amely összekapcsolja az autósokat azokkal, akiknek autóra van szükségük. A taxisok általános véleménye szerint azonban burkolt taxizással foglalkoznak. Az Uber alkalmazásában egy helyen lehet autót rendelni, fizetni, valamint a taxamétert és az útvonalat nyomon követni. Az Uber világszerte kivívta a taxisok haragját, több országban is betiltották.
A magyar piacon novemberben jelent meg az Uber. Azóta a taxisok több demonstárciót is szerveztek, mert az alkalmazás szerintük tisztességtelen versenyelőnnyel rendelkezik velük szemben, mert nem terheli az őket sújtó fuvarozási szabályozás.