A NAV haragját hívja ki a kereskedő, aki nem fizet az internetért
![pénztárgép, online kassza, illusztráció, Online pénztárgép Budapesten, a SPAR Magyarország Kft. Bécsi úti szupermarketében a cég online kasszákat bemutató sajtótájékoztatóján](https://cdn.origo.hu/2023/12/rzjrxeK5fKIKnPDPRnCQK_kK3jeK260Fyco_0Uh9xxY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzJhNzBkZmQxYzlkNDQ4ZmU4YWZmYzI3ZTcwMDk0ZDBl.webp)
Nem küld adatot a NAV-hoz az online pénztárgép, ha az üzemeltető internetes előfizetői szerződése díjhátralék miatt szünetel, figyelmeztet közleményében az adóhatóság. Mobilszolgáltatás nélkül tehát a vállalkozás nem tehet eleget a pénztárgépekre vonatkozó előírásoknak.
A NAV levélben értesíti azokat, akiknek a pénztárgépe legalább egy hónapja nem küld adatot, mert a mobilszolgáltató felfüggesztette előfizetői szerződésüket. Az értesítés az ügyfélkapus tárhelyre érkezik, illetve azok a vállalkozások, amelyek ilyen tárhellyel nem rendelkeznek, postai levélben kapnak információt.
Mivel az adatkapcsolat hiánya meggátolja a pénztárgép szabályszerű használatát, a vállalkozások számára szankciókkal járhat a mobilszolgáltatás felfüggesztése, írja a NAV. A mulasztási bírság és az új adóügyi ellenőrző egység beszerzésével járó költségek megelőzésére a NAV felhívja a vállalkozások figyelmét arra, hogy
a mobilszolgáltatói szerződés teljesítése, a folyamatos díjfizetés elengedhetetlen feltétele az online pénztárgépek szabályszerű használatának.
A mobilszolgáltatók adatai és a pénztárgépek adatforgalma alapján a NAV nyomon követi a vállalkozások internetkapcsolatának állapotát.