Nincs olyan, amikor egy vállalkozó azt mondhatja, hogy kész a honlapja – hangsúlyozta Wolf Gábor, a Marketing Commando múlt heti I love online konferenciáján. A kisvállalati marketing egyik legnagyobb hazai szakértője szerint folyamatosan fejleszteni kell a rendszereket, új érkező oldalak, új kampányok szükségesek.
A fejlesztés tempója attól függjön, hogy az adott iparágban mennyire magas a marketingszínvonal.
Ha étrend-kiegészítőket forgalmaz, akkor erősen bele kell húzni, ha viszont könyvelés a profilja, könnyű lesz a versenytársakat megelőzni, mivel a többség még a remarketing fogalmával se találkozott – mondta Wolf.
A marketingguru szerint sikeres online jelenlétért három nagyon fontos szabályt kell megfogadni. Az egyik, hogy semmit se fejlesszen nulláról a vállalkozó. Ma már elérhetők használható építőelemek: dizájn template-ek, e-mail-marketing, vállalatirányítási és számlázási online rendszerek, amiket elég személyre szabni, és nincs szükség lefejlesztetni.
A második tanács, hogy mindig a vállalkozónak kell tudnia azt, hogy mit akar. A webesek többsége azt tudja, hogyan kell programozni, de a hihetetlen tempóban fejlődő online marketinggel nem tud lépést tartani. Ezért fontos, hogy a megrendelő pontosan tudja, hogy mit vár el. Hogy milyen rendszert szeretne, milyen felirattal, remarketinggel, bankkártyás fizetéssel.
A harmadik szabály, hogy a profit felét forgassa vissza hirdetésekbe. Ez különösen a növekedési szakaszban lévő cégeknél fontos.
Ma már nem az jelent versenyelőnyt, ha jelen vagyunk a Facebookon, Twitteren, Adwordön és a többin, hanem ha a keletkező adatmennyiségből jobb adatokat tudunk kiszűrni.
A nyugati világ adatforgalmát tekintve másodpercenként 40 ezer keresést indítanak a Google-n. Az Adwords éves árbevétele 60 milliárd dollár. A szakértő szerint ebből
12 milliárdot feleslegesen teszünk a szolgáltató zsebébe a rengeteg információért.
Ahhoz, hogy a valóságot tudjuk kiolvasni az óriási mennyiségű adathalmazból, egy éves szinten 45 millió forintos prémium licence-re kellene beruházni. Nem valószínű, hogy ennyit költene egy kkv az adatgyűjtésre, de erre nincs is szüksége. Sebestyén Márton, a keresőoptimalizálással foglalkozó SEOLab ügyvezetője arról beszélt a konferencián, hogyan juthatunk valós adatokhoz a honlapunk látogatottságáról és a vevőinkről.
A robotok azt hiszik, hogy olvasom a cikket, mert az analytics kliensadatokat rögzít, és nem az embert. Ha ugyanaz a személy több eszközről rápillant a tartalomra, azt több embernek számolja. Ha például négy eszközről fél órán keresztül nyitva hagyja valaki az adott oldalt (és lehet, hogy a címen kívül egy betűt se olvasott el), akkor több mint 2 órányi kamu adatot regisztrál a rendszer.
A rosszul beállított analytics nem tudja kiszámolni a megtérülést, hogy melyik kampány milyen eredményt hozott, mennyit költött rá a vállalkozó, hányadik találkozási pontja volt a vevőnek (a statisztikák szerint vásárlásra akkor kerül sor, amikor már 4-5 alkalommal találkozott a termékkel a potenciális vásárló), hányan kattintottak rá, és mennyien vásároltak valóban az adott hirdetés hatására. Ezek az adatok nélkül az elemzés teljes kamu.
A szakértő szerint érdemes személyre szabott beállításokat alkalmazni, 90 napra rögzíteni az összes találkozást, és kilistázni a vásárló tényleges útvonalát, hogy honnan indult és hogyan jutott el a vásárláshoz. Aki ezeket a fogásokat a leghamarabb megtanulja és alkalmazza, az hatalmas versenyelőnyhöz juthat.