Ha bizalomgerjesztő a honlap, az magasabb kosárértéket, jobb konverziót, rövidebb értékesítési ciklust, könnyebb ügyfélmegtartást és több ajánlást eredményez. Ennél több ok, talán nem is kell ahhoz, hogy egyértelmű legyen, mennyire fontos adni a honlapunkra design és arculat szempontjából. Ez leginkább odafigyelés kérdése. A vizuális bizalomépítésről tartott előadást Nyírő Réka a Marketing Commando I love online konferenciáján.
A bizalom ritkán racionális döntés, általában nem tudjuk megmondani, hogy valami miért szimpatikus, vagy éppen nem.
A weboldal a tulajdonosról és a cégről ad képet, a vásárló a látottakkal azonosítja a vállalkozást.
Az érzelmekért és a képi világért is a jobb agyféltek a felelős. Nyírő Réka szerint pont ezért fontosak a vizuális elemek. Amellett, hogy érzelmekre hat a kép, sokkal gyorsabban lehet velük információt átadni.
Az első benyomás ahhoz kell, hogy legyen kedve a látogatónak tovább nézni. Ezt követően a terméket is jól kell illusztrálni, egyszerűen, és egyértelműen.
A legjobb, ha megmutatja, hogyan, milyen környezetben használja majd a tulajdonos az adott terméket,
például ha tányért forgalmaz, az legyen ünnepi asztalon, születésnapi tortával szemléltetve. A fotók legyenek igaziak, ne pedig tökéletes stockfotók, mert az nem hiteles. A hitelesség viszont nélkülözhetetlen a bizalomhoz. És ide lehet sorolni a szakmaiságot is. Mutassa meg, hogy a téma szakértője, kutatási eredményekkel, infógrafikákkal pont ezt erősítheti vásárlóiban.
A hírlevél már nem vonzó, mert mindenki rájött az „iratkozz fel" csalira. Ma a kupon, a nyereményjáték, a tesztek és a videók működnek – mondta Wolf Gábor a Marketing Commando konferenciáján. Az „iratkozzon fel, és nyerjen" játékok akkor működnek a legjobban, ha van egy garantált ajándék, amit minden feliratkozó megkap, néhány közepes nyeremény, amit néhányan nyerhetnek, és egy fődíj, amit egy valaki nyerhet.
A célpiacnak három fázisát lehet meghatározni. A kezdők azok, akik aktívan nem érdeklődnek. Az érdeklődők, viszont már információkat keresnek, amelyek segítenek neki dönteni. A vevő már konkrét ajánlatot keres. Mindhárom szintre más csalit kell bedobni. Ahhoz, hogy megfogja a passzív célpiacot, termék helyett érdemes tartalmat hirdetni. Felkelteni a figyelmét „hogyan" cikkekkel, top 10 listákkal, szakmai érdekességekkel, esettanulmányokkal. Ezekkel lehet aktivizálni a passzív célpiac szereplőit.