A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Kínával szárnyalnak a légitársaságok

India Airbus reptér
An Airbus SAS A320 aircraft operated by IndiGo flies over slum housing
Vágólapra másolva!
Kedden beindul Ázsia legnagyobb légiszalonja, a Singapore Air Show. A világ legnagyobb légiközlekedési vállalatinak fókuszába így az ázsiai kilátások kerülnek, és a piaci kilengések ellenére Kína a legnagyobb reménységük a következő időszakban.
Vágólapra másolva!

Miközben az Indiából és más délkelet-ázsiai országokból érkező több milliárd dolláros megrendelések nehézségekkel néznek szembe, van egy olyan pont, amely igazán fényesen ragyog, ez pedig Kína – írja a Bloomberg.

A China Southern Airlines, az Air China és más szállítók a világ második legnagyobb gazdaságából ugyanis a következő két évtizedben nagyjából 6330 repülőt rendelhetnek, mintegy 950 milliárd dollár értékben – mondja az amerikai Boeing. Ez a teljes globális kép körülbelül 17 százalékát teszi ki. Ehhez jön, hogy csak az elmúlt évben a kínai légitársaságok és lízingcégek 780 gépre adtak le megrendelést, 102 milliárd dollár értékben.

Kínai lendület

Ez azt jelenti, hogy a szakértők szerint bár kilátások a szektorban nem a legszebbek, de mégis rendkívül jók. Ezt erősíti meg az is, hogy amint Kína igyekszik átállni egy fogyasztásorientált gazdasági modellre,

a kormány támogatja az intenzívebb légiközlekedést,

aminek jegyében 66 repteret készül építeni a legfrissebb ötéves terv alapján. Ez pedig igen jó hír a légiközlekedési szektor egészének, szemben az indiai és délkelet-ázsiai légitársaságok veszteségeivel és többletkapacitásával.

Izgalmas napok jönnek Szingapúrban Forrás: AFP/Roslan Rahman

A kedden induló légiszalon kiemelt jelentőségét mutatja, hogy az olyan óriások, mint az Airbus és a Boeing 20 éves kilátásai erősen támaszkodnak az ázsiai új flottaértékesítésekre, ami azt jelenti, hogy 2034-ig ez a térség adja majd a cégek teljes leszállításainak 39 százalékát.

A következő két évtizedben

Kína átveszi majd az USA-tól a világ legnagyobb repülőgép- és légiközlekedési piacának címét,

állítják a Boeingnél. A chicagói székhelyű vállalat ezzel összhangban jelentette be a cég legnagyobb ipari beruházását Kínában, és 38 milliárd dollár értékben kapott megrendeléseket, amikor a kínai elnök szeptemberben meglátogatta a társaság gyárát Seattle-ben.

Gondok és remények

Más a helyzet azonban Délkelet-Ázsiában és Indiában, ahol mindkét területen felíveltek a szektor megrendelései. Ezen régiókban ugyanis az iparág számos vállalata

komoly veszteségekbe csúszott,

és néhányan be is zárták a boltot, egyes gyártók már csúsznak is az új gépek leszállításával.

Miközben pedig idén a Boeing részvényei 25 százalékkal, az Airbusé 17 százalékkal csökkentek, a Bloomberg Asia Pacific Indexe pedig 16 százalékkal került lejjebb, Kína erősen bekeményít. A világ második legnagyobb gazdasága ugyanis nagyjából 77 milliárd jüant (12 milliárd dollár) szán beruházni a polgári légiközlekedésbe ebben az évben, és 2020-ig összesen 272 reptérrel szeretne rendelkezni. Vagyis a nehézségek ellenére úgy tűnik, Kína egyértelműen felszálló ágban van, és komoly reményekkel kecsegtet a szektor vállalatai számára is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!