Az európai, így a magyar online webáruházaknak is kötelezően meg kell jeleníteniük a honlapjukon az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket, valamint e-mail címüket - írtuk korábbi cikkünkben.
A honlap segítségével anélkül egyezhetnek meg a felek, hogy a vásárló kitenné lábát otthonából, a cég pedig irodájából. Megoldást kínál egyúttal mindazon ügy megoldására, amelyet egy online megrendelés előzött meg - olvasható a Budapesti Békéltető Testület honlapján.
Az Európai Bizottság által közzétett 2015-ös jelentés legóvatosabb becslése szerint is
az online kereskedelem az Unióban 230 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2014-ben.
Tíz év alatt 21 százalékról 50 százalékra nőtt az ilyen vásárlások aránya. A fogyasztók azonban még mindig idegenkednek a külföldi tagállamokból történő vásárlástól: hazánkban a megkérdezettek egyharmada vásárolt internetről belföldön 2014-ben, és csak közel 10 százalék szavazott bizalmat egy másik tagállam webáruházának.
A fogyasztói bizalmatlanság miatt a vásárlók éves szinten összesen 11,7 milliárd eurótól esnek el.
Ennyit tudnának spórolni becslések szerint ugyanis, ha az EU többi országában rendelkezésre álló olcsóbb kínálatot vennék igénybe. Többek között e bizalmatlanságot kívánja felszámolni az uniós békéltető honlap, amely február 15-én lép működésbe az Európai Bizottság tájékoztatása szerint.
Legyen szó akár online adásvételről vagy hasonló módon igénybe vett, bármilyen egyéb szolgáltatásról, a honlap segít megtalálni azt a békéltető testületet, amely megoldást kínál a fennálló vita rendezésére. Az egész eljárás elektronikusan zajlik, amely a felek számára rendkívül költségkímélő. A honlap ide kattintva érhető el.