A HillVital Gyógyfüves Mesterbalzsam kozmetikumok közé tartozó krém. A reklámokban azt állították a készítményről, hogy alkalmas betegségek gyógyítására például ízületi fájdalom megszűntetésére.
2013. január 1. és 2013. július 10. között az ágazati jogszabály kategorikusan tiltotta kozmetikumok reklámjaiban gyógyhatásra vonatkozó állítások megjelenítését.
A cég azt állította termékéről, hogy 100 százalékban természetes, holott csak az összetevők több mint 90 százaléka természetes eredetű.
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a reklámok a sérülékeny fogyasztókat célozták meg. Enyhítő körülményként pedig azt, hogy a vállalkozás részben elismerte a jogsértést, és pontosította állításait.
A GVH szerint a HillVital Gyógyfüves Mesterbalzsam döntő részben valóban természetes anyagokból áll, valamint elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat biokozmetikum kategóriában.