Ha annyi a válasz, hogy a weboldal túl drága vagy felesleges, inkább találjon jobb kifogást. Még egy mikrovállalkozásnak is
ég és föld a különbség, hogy megmutatja magát online vagy sem.
Nem kell ehhez milliárdos bevétel vagy annyi alkalmazott, hogy két szinten sem férnek el. A céges weboldal kötelező, ha egy vállalat jót akar magának.
Általában gyorsan kiderül, hogy a semmilyen honlap költsége végül jóval magasabb, mint a fejlesztésé. Arról nem is beszélve, hogy
ha már kész a honlap, folyamatosan javítható a minősége,
a láthatósága, a hasznossága. Mindig van új feladat: a céges weboldalnak egyre inkább felhasználóbaráttá kell válnia, és a reszponzivitás elől sem érdemes elfutni. Nincs olyan vállalkozás, amelyik ne profitálna abból, ha honlapja van.
Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója, kisvállalati marketingszakértő szerint nem a közöny vagy a fukarság a legfontosabb akadálya annak, hogy a vállalkozás saját honlapot készítsen. Úgy véli, a weboldal igazi konkurense az a
tévedés, hogy elég lesz egy Facebook oldal.
Elvégre ott is lehet kommunikálni, még arra is talál funkciót a vállalkozó, hogy megrendelést teljesítsen, tehát egyfajta nagyon lebutított webshopot üzemeltethet a hivatalos oldalán. „Meggyőződésem, hogy Mark Zuckerberg egy kevéssé titkos terve, hogy a Facebook legyen az új internet – mondja, és csak félig viccel. Hozzáteszi, mindennek dacára
nagyon is érdemes weboldalt üzemeltetni minden kisvállalkozónak.
– Néhány fontos funkciót csak egy honlap tud megvalósítani. Egyedül a webszájt mutatja be a vállalkozást úgy, ahogy az neki a legjobb: például hogy meghatározott sorrendben kattintsa a látogató a videókat, találjon fotókat a kollégákról, esetleg az elégedett ügyfelek recenzióit. Ennél haladóbb, ha a cégnek van
saját blogja, ott ugyanis tényleg nem szólhat bele a Facebook semmibe,
ahogy egyébként az oldalon gyakran megteszi. A közösségi oldal időnként arra hivatkozva nem enged tartalmat promotálni, hogy egy szöveg túl hosszú, hogy egy fotón túl sok a meztelen testfelület, hogy egy üveg bor is látható a képen. De a blog a cég renoméját erősíti a Google-ben. Ha a kkv jó kulcsszavakat talál, a Google őt fogja megtalálni. Ha nem, a konkurensét.”
Wolf Gábor szerint az is nagyon fontos különbség, hogy értékesíteni még mindig nem lehet a Facebookon. „Ha valaki cipőbolt-tulajdonos,
a weboldala tud helyette pénzt keresni, amíg ő alszik, a Facebook oldal soha.
A honlapon meg lehet csinálni, hogy amikor a vásárló már kosárba rakta a cipőt, megjelenik a kérdés, kér-e ehhez a párhoz illő cipőkrémet, kiterjesztett garanciát, második pár cipőt 50 százalékért” – mondja Wolf Gábor. Hozzáteszi, a honlapon a SEO-t is a vállalkozó befolyásolja, ha egy bizonyos problémáról ír 3000 szót, hozzá nagyon jól válogatja meg a kulcsszavakat, az előkelő helyet fog kapni a Google-ban.
Ami az áraggályokat illeti, a szakember felhívja minden vállalkozó figyelmét, hogy
az elmúlt években nagyon komoly áresést tapasztalhattunk
a honlapkészítésben. Igaz, ha nulláról tervezteti meg az arculatot, ha a semmiből programoztat, ha olyan fejlett funkciókat integrál bele, mint bankkártya-leolvasás vagy automatizál e-mailrendszer, az könnyen milliós költség lehet. „Ez a változat annak éri meg, aki több tízmilliós forgalmat bonyolít havonta. De ha például állatorvosként van saját vállalkozása és tud angolul, legalább 200 mintából válogathat, ha rákeres az iparágában fejlesztett template-ekre” – így Wolf Gábor.