Nyugaton az online takarításközvetítés már jelentős piaccal bír és dinamikusan fejlődik. Az USA-ban, Kanadában, az Egyesült Királyságban és Németországban már több techvállalkozás indult el ebben a szegmensben, melyek közül a legsikeresebbek a befektetők számára is vonzóak.
A magyar Helpy tavaly szeptemberben indult, és azóta már több ezer ügyfélnek nyújtott szolgáltatást egyelőre Budapesten, Győrben és Szegeden.
A startup profilja nemcsak hazánkban, hanem a kelet-közép-európai régióban is egyedülálló,
így jelentős tér kínálkozik a nemzetközi terjeszkedésre, amit az alapítók ki is akarnak használni.
A Central Fund Tőkealapkezelő kötelékébe tartozó Conor Tőkealap nemrégiben 150 ezer eurót (közel 50 millió forintot) fektetett a cégbe. A finanszírozás felhasználásával a Helpy a közép-kelet-európai piacokat tervezi meghódítani.
„A Conor Tőkealap az utóbbi években mintegy 30 befektetést hajtott végre növekvő hazai startup vállalkozásokba. A befektetési döntésünket a Helpy dinamikus csapatára és átgondolt, analitikailag is alátámasztott növekedési terveire alapoztuk" – mondta a figyelmet Krausz Zoltán befektetési igazgató.
A Drukka egy hazánkban teljesen új koncepciót kíván meghonosítani a magyar piacon. A startup gyár, vagy startup stúdió modell lényege, hogy
az innovatív ötletek megvalósításához nem csupán a kezdeti tőkét biztosítják, de komoly szakmai hátteret is.
A stúdió párhuzamosan több startupot épít, a szakértő segítséget pedig egy állandó, profi fejlesztőkből, üzletfejlesztőkből, mentorokból és marketingesekből álló csapat biztosítja.