A vállalkozói létet sok édesanya azért választja, mert az alkalmazotti életformát nehezen tudják összeegyeztetni a gyermekneveléssel, vagy kisgyerekesként nem találnak megfelelő állást. Az Év Anyavállalatai igazi példaképek: a korábbi években díjazott nők bebizonyították, hogy nem kell választani karrier és család között, mert egy anya is lehet sikeres üzletasszony.
Három kategóriában lehet nevezni a díjra, a kezdő kategóriába az egy évnél fiatalabb, a haladóba az ennél idősebb vállalkozások pályázhatnak. Tavaly óta pedig egy harmadik kategória is létezik, ahová azok jelentkezését várják, akik 45 éves koruk után indították el vállalkozásukat.
Tavaly majdnem 150 pályázó indult a díjért, közülük 19-en a 45 pluszos kategóriában. Vida Ágnes az Üzletrésznek elmondta, idén várhatóan még nagyobb lesz az érdeklődés, mivel a nevezés első három napján már 15 nő pályázott ebben a mezőnyben. Jelentkezni április 12. éjfélig lehet a verseny honlapján, 14-től pedig indul az első forduló, ahol
két héten keresztül a közönség szavazhat.
Az a 10 vállalkozás, amelyek a legtöbb szavazatot kapta, bejut a közönségszavazás második fordulójába, közülük egy nyertest hirdetnek majd. Emellett szakmai zsűri is véleményt mond, az ötlet, a kivitelezés és az üzleti modell alapján hirdetik majd ki kategóriánként a győzteseket.
Újdonsággal idén is készül a gazdagmami: most először nem csak írott, hanem videós formában is megismerheti a világ a díjazott nőket és vállalkozásukat. A beszélgetés mellett a nyertesek hétköznapjaiba is bepillanthatnak a nézők. A győztesek listája május 10-én kerül fel a verseny honlapjára.