A legnagyobb arányban a Raiffeisen számolta fel fiókjait, ez 58 százalékot jelent, míg az UniCredit 51 százalékkal csökkentette hálózatát. A CIB 46, a Sberbank pedig 39 százalékkal csökkentette fiókjait 2008–2015 között, majd – mint hozzátették – az orosz hátterű bank még idén is vágott tíz százalékot – közölte a Népszabadság.
Az Erste a fiókjai harmadát szüntette meg. A bankok jellemzően fiókjaik egyedi megtérülési mutatói alapján döntöttek a bezárásuk mellett – tették hozzá.
A Bankmonitor.hu digitális banki felmérésére hivatkozva azt is hozzátették, hogy
a magyarok kerülik a "körülményes, bürokratikus ügyintézést",
és online kiszolgálást, alacsony költségeket és átláthatóságot várnak a bankoktól.
A válaszadók markáns többsége szerint kiemelten fontos lenne, hogy a fiók felkeresése nélkül lehessen számlát nyitni és bankot váltani. A válaszadók csaknem fele tartaná fontosnak, hogy teljesen online ügyintézéssel, a bankfiók felkeresése nélkül tudjon bankot váltani.