Május 9-11. között egy brooklyni kikötőbe megy, akit érdekelnek a forradalmian új ötletekkel előálló startupok. De itt vannak a nagyobb cégek is, például az Apple új személyi asszisztensét, Viv-et is itt mutatták be a héten. Azt is megtudtuk, hogy mikor zaklathatnak minket majd a Facebook mesterséges intelligenciái.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház és a Design Terminál támogatásával négy magyar startup is itt van. A Laborom, a Leopoly, a Publishdrive és a Precognox mutatják be fejlesztéseiket.
A Leopolyt már a Cebiten is láttuk, ők megoldották, hogy a 3D-s nyomtatás mindenkinek elérhető legyen. Ha például szerződne velük egy ajtógyártó, akkor mindenkinek lehetne saját maga által tervezett kilincse. De rengeteg felhasználása lehet a programuknak, amivel bárki személyre szabott 3D-s tárgyat tervezhet magának.
A magyaroknál van egy egészségügyi napló is. A Laborom képes orvosi adatok tárolására, segítségével a betegek jobban fel tudnak készülni orvosi találkozóikra, mert minden papírja egy helyen lesz. A rendszeren keresztül pedig akár orvosi tanácsadást is kérhet a felhasználó. Az újabb orvoslátogatáskor a leleteket eltehetjük a rendszerbe örökre. Később pedig bármikor kikereshetjük és megmutathatjuk azt egy új orvosnak. Aki ezzel jobb diagnózist adhat.
Az e-bokkokkal már megoldódott, hogy nem kell kinyomtatni az írásunkat és minden könyvesboltba elküldeni a példányokat, hogy az olvasók meg is találják. Még így is akad persze gond a terjesztéssel, hiszen online könyvesboltokból is rengeteg van, ahova mind fel kell tölteni a könyvet. De nem azoknak az íróknak, akik a Publishdrive-ot használják.
Ez egy
e-book megosztó felület,
ahol a feltöltést követően 400 online üzlet kínálatában jelenik meg a könyv, több mint 100 országban. A rendszer automatikusan terjeszti az e-bookot és vásárlási adatokat, elemzéseket is készít.
A Precognox keresőmotor lehetővé teszi a témafüggetlen, intelligens és jelentéstartalmat is vizsgáló webes keresést kevesebb, mint egy másodperc alatt. Ez a gyors reakcióidő a tartalmak, oldalak előzetes és folyamatos indexelésének, meghatározott szempontrendszer alapján történő rendezésének köszönhető.
Pál Kata, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. igazgatója szerint az esemény kulcsfontosságú a csapatoknak, mert
találkoznak potenciális befektetőkkel, interjúkat adnak a helyi TV-nek,
megismerkednek több, már befutott startuperrel, akiktől tanácsot kérhetnek.
A kiállítást követően a csapatok további másfél hétig képzésen vesznek részt Bostonban, ahol megismerhetik az amerikai piac sajátosságait, cégre szabott tanácsokkal gazdagodnak, valamint releváns kapcsolatokat is építhetnek.