A cégek erőfeszítései ellenére
100 látogatóból összesen 2 csinál is ténylegesen valamit –
például vásárol – a weboldalán. A fennmaradó 98 százalék csak tájékozódik. A viselkedéskutatások szerint azonban azt igazolják, hogy a leggyakrabban böngészés közben döntik el, hogy vásárolni is fognak: a látogatók 82-86 százaléka néz szét a weben, mielőtt vesz valamit és fizet érte. Ez nyilvánvaló lehetőség a weboldal tulajdonosának: ebben a fázisban kell elkapnia a látogató figyelmét.
A Photel Zrt. Európa 100 leggyorsabban növekvő kis- és középvállalata közé tartozik. Partnerei nagyvállalatok, átlagosan évi 4 millió ügyféltranzakciót felügyel. A társaság most szeretne online is működni. Ehhez egy Amerikában már sikeresen működő alkalmazást akarnak bevezetni.
„Ha egy kisebb ügyfélszolgálat egy hívást 5 perc alatt intéz el, mi ugyanazt az optimalizált folyamatokkal 4,5 perc alatt elvégezzük.
Ez havi 100 000 hívásnál már 50 000 perc megtakarítást jelent
– írja a Photel a honlapján. – Nagyon fontos, hogy a hívások nem azért rövidebbek, mert kevesebbet foglalkozunk az ügyféllel, hanem azért, mert kevesebbet várakoztatjuk, gyorsabban azonosítjuk, nem kapcsoljuk át szükségtelenül másik munkatárshoz, rövidebb idő alatt megtaláljuk a megoldást problémájára.”
A befektetéssel elérhető alkalmazás böngészés közben vizsgálja is a szörfözők viselkedését. Az AC-Innovatiqua Kft. valós idejű monitorozása, elemzése és személyre szabott megszólítása sokat segíthet a
nagyobb forgalomban kevesebb idő alatt,
és hangsúlyozottan javítja az ügyfélélményt is. Az értékesítési konverzió így akár 25 százalék is lehet.
Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap elnök-vezérigazgatója azt mondja, a megalapozott üzleti modell, a megbízható technológiai alapok, az átlátható és folyamatos nyereségtermelő képesség, a menedzsment track recordja miatt választották ezt a céget a befektetésre.
Az is valószínű, hogy több munkahelyet teremtenek hamarosan a régióban.
Az SZTA forrásai a beruházási költségeket és a szolgáltatói terület fejlesztését fedezik.
Lakatos Zsolt, az AC-Innovatiqua Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a hazai piacon jellemzően multinacionális vállalatok az ügyfeleik, ők pedig szeretnének a régióban is terjeszkedni.
Az AC-Innovatiqua Kft. 2015-ben 10 alkalmazottal indította el működését a Dél-Dunántúlon, terveik szerint 2 éven belül akár 50 fővel is bővülnének. A digitális vállalatban online értékesítési szakértők és chates ügyintéző munkavállalók vesznek majd részt, akik elsősorban
chaten és a közösségi médiában
segítenek majd az érdeklődőknek.