A Magyar Nemzeti Kereskedőháznak köszönhetően Magyarországot négy startup képviseli a háromnapos rendezvényen, amelyre a szervezők több mint 800 startupot várnak szerte a világból. A kiállítóknak összesen körülbelül 7 ezer négyzetméter áll rendelkezésükre egy óriási raktárépületben – ami délelőtt 10 órára szépen meg is telt érdeklődőkkel és kiállítókkal.
A San Franciscó-i TechCrunchra kiutazó magyar startupok:
A TechCrunchot megnyitó pódiumbeszélgetés első vendége a Facebook üzenetváltásért felelős üzletágának vezetője, David Marcus volt. A cég Messenger nevű alkalmazását, azaz a Facebook csevegőappját már több mint egymilliárdan töltötték le. David Marcus szerint
nem az a lényeg, hogy van egymilliárd felhasználójuk, hanem az, hogy napi szinten egyre többen használják az appot.
Például audio- és videóhívásra már havonta több mint 300 millióan. Arra a kérdésre, hogy mi lesz a Messengerrel öt év múlva, azt mondta, az a céljuk, hogy az appot minél inkább beágyazzák a felhasználók mindennapjaiba. Erre az egyetlen mondatra gyakorlatilag az egész rendezvény lényege felhúzható: olyat kell alkotni, ami megkerülhetetlen az emberek mindennapjaiban, illetve legalább egy jól behatárolható célcsoport igényeit kielégíti.
A rendezvényt a startupvilág központjában, a Szilícium-völgyben, San Franciscóban tartják. Amerikából nézve hasonló méretű startupközpont nincsen Európában, sőt
az amerikaiak egész Európára egyetlen piacként tekintenek.
A Szilícium-völgy sikeréből kiindulva Európában jelentős verseny van egy nemzetközileg is jelentős startup központ kialakításáért. Ebben szeretnének nagyobb szerephez jutni a a V4-es országok, akik felismerték, hogy akkor van esélyük, ha együttműködnek. A közös gondolkodás legfőképpen abból áll, hogy a V4-es startupok nem vetélytársként tekintenek egymásra, hanem igyekeznek egymást segíteni, például élő kapcsolatrendszerük megosztásával.
Már ennek a szellemében zajlott az a vasárnapi összejövetel is, amelyen a visegrádi országok rendezvényre érkező startupjai találkozhattak egymással a cseh és a szlovák konzul meghívására.
Míg a csehek és a szlovákok már majdnem tíz éve jelen vannak a Szilícium-völgyben, addig Magyarország hivatalosan idén márciustól képviselteti magát Erdei Balázs tudományos és technológiai attasé révén. A személyes jelenlét azért is fontos, mert nemcsak a célzott kiállításokon érdemes részt venni, hanem a kísérő rendezvényeken is, amelyek megszervezésében Erdei Balázs mellett a Clipdis és a Leopoly nevű magyar startupok is jelentős segítséget nyújtottak.
Az Origo a háromnapos rendezvényről, illetve a részt vevő magyar startupokról a Magyar Nemzeti Kereskedőháznak köszönhetően tudósít.