„Bár a marketingeszközök kínálata robbanásszerűen bővült, a közösségi média csatornák exponenciálisan növekedtek és az online technológiák egyre olcsóbbá váltak,
a kisvállalkozások ahelyett, hogy lubickolnának a lehetőségekben, inkább lebénulnak a bőség zavarában.
Holott pofonegyszerűen is meg lehet közelíteni a vevőszerzés problémáját: legyél más" – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő az eseményen tartott előadásában.
Wolf Gábor két utat vázolt: valaki vagy jobb lesz, mint a konkurensei vagy más. Az első esetben legalább tízszer jobbnak kell lenni, hogy kitűnjünk, a második megoldáshoz viszont elegendő a képzelőerőnkre hagyatkozni.
„Ha egy vállalkozás, egy termék gyökeresen más, akkor már alapszintű marketinggel is kiváló eredményeket érhet el. Az ötlet különböztet meg a konkurensektől, nem egy újabb technológiai újdonság. Ha a termék ugyan olyan mint a konkurenseké, az új technológiák használatával sem lehet kitűnni" – mondta Wolf Gábor.
Példaként olyan éttermeket mutatott be, melyek szembe mennek a trendekkel. Ezek ahelyett, hogy a sokadik ugyanolyan terméket vagy szolgáltatást kínálnák, egy
választottak egy speciális szakterületet, a legfőbb erősségünkre építettek,
újfajta csomagolást, disztribúciós csatornákat vagy árazási modelleket alkottak.
Egy amerikai étterem különlegessége, hogy
vaksötét van és vakok a pincérek.
Aki volt már a Láthatatlan kiállításon, az el tudja képzelni, milyen különleges élmény lehet.
Az egészséges életmód trenddel megy szembe a Szívrohamburger, ahol nővérnek öltözött pincérek szolgálják fel az
őrületesen finom, de egészségtelen ételeket.
És ha a vendég nem eszi meg az utolsó falatig, a nővér a megdorgálja...
Óriási sikere van annak az étteremnek is, amelynek az a különlegessége, hogy
direkt udvariatlanok a vendéggel
- bár sajnos lehet, hogy ezzel még nagyon lehetne kitűnni?
A kisvállalkozások többsége csak egyféleképpen - többnyire a döntés előtt álló vevőkre célozva - hirdet. Közben parlagon hagyják a piac 95-99 százalékát. Wolf Gábor szerint
a marketingben nincs Szent Grál, nem létezik mindenkit megérintő üzenet:
másképp tudjuk felkelteni az instant, az érdeklődő és a passzív vevők figyelmét.
A
instant vevők a célpiac 1-5 százalékát teszik ki.
Ők már most szeretnének vásárolni, ezért egy jó, ellenállhatatlan ajánlatot keresnek. Az instant vevőket a fő termék mellé adott ajándékkal, bónuszokkal, csomagajánlatokkal lehet a legjobban megszólítani.
A célpiac további
5-20 százalékát az érdeklődők alkotják,
akik hamarosan dönteni fognak, ezért információra szomjaznak. Számukra hasznos tudnivalókat, tippeket, esettanulmányokat érdemes hirdetni konkrét ajánlatok helyett. Külön jó, ha cserébe elkérjük az elérhetőségeiket.
A piac legnagyobb,
80(!) százalékot kitevő része a passzív célközönség.
Köztük sok potenciális vevő bújhat meg, de épp nem gondolkozik vásárláson. Könnyen fogyasztható, érdekes, „bulvárosabb" tartalmakkal felkelthetjük az érdeklődésüket. A reklámban legyen meghökkentő tartalom, tesztek, sokkoló sztorik, esettanulmány vagy celebek.
A legjobb történeteket nem az üres papír, vagy monitor mellett ülve találjuk ki, hanem a legfontosabb értékeinkre koncentrálva magunkból hívjuk elő. Wolf Gábor szerint
a vevők nem terméket vesznek, hanem saját maguk egy „jobb" változatát, egy ideát.
Azért fognak mellettünk dönteni, mert egyezik az értékrendünk.
A lényeg, hogy ne erőből, hanem ésszel és fantáziával győzzünk"
– foglalta össze a 2016-os Marketing Expo üzenetét Wolf Gábor.