Létezik egy startup, amelyet alapítása óta a bestsellerek Grouponjaként emleget a média. A működése nagyon egyszerű. Minden olyan oldalon, amely e-könyveket kínál,
minden áldott nap van valamilyen kihagyhatatlan ajánlat,
egy-két dollárért vagy ingyen letölthető olvasmány. A Bookbub pedig összegyűjti ezeket, és a regisztrált felhasználónak napi hírlevélben elküldi a tételeket. Azokat, amelyekről úgy gondolja, érdekelheti – hiszen ezt a regisztráló bejelöli, amikor felállítja a profilját az oldalon.
A kínálat nagyon bő, a Bookbub az elmúlt évtizedek kedvenceiből és friss sikerekből egyaránt válogat. Az olvasó tallózhat próza és szakirodalom, lektűr és klasszikus, trashgyanús ponyva és már megfilmesített szövegek között. A Bookbub mindig külsős recenziókat idéz, általában azt, hogy hány csillagra értékelik a könyvet a Goodread olvasói, illetve a New York Times könyves rovata egy-egy szerzője véleményét.
Tekintetel arra, hogy
a magyar e-könyvpiacban még nagyon sok a tartalék,
ajánljuk az élelmes és kockázatkedvelő vállalkozók figyelmébe a magyar változatot. Miért ne legyen a szektorban egy szereplő, aki elmondhatja magáról, hogy nála egész évben tart az olvasás éjszakája?