Mint elmondta a USA Todaynek, a fogyasztók, különösen az ipszilon generáció tagjai, egyre inkább ahhoz vannak szokva, így azt is várják el, hogy minden egyszerre legyen könnyebb, minőségibb és olcsóbb. Egyelőre a bankok rendesen le vannak maradva ebben a trendben, ami nagy pillanat a fintech cégeknek.
Hinrikus kitért arra, hogy a Wells Fargo szeptemberi botránya, amelybe John Stumpf CEO csúnyán bele is bukott, még mindig a gazdasági válság utórezgése.
Hiába nem szerettük a bankokat 2008 előtt sem,
a válságban megmutatkozott, hogy egyáltalán nem foglalkoznak az ügyfelekkel. „Kapzsi rohadékok, csak a saját érdeküket nézik, és jócskán lerombolták a bizalmunkat” – tette hozzá a startupalapító.
A Transferwise legnagyobb befektetője tavaly az Andreesen Horowitz volt 58 millió dollárral, de korábban Richard Branson és Peter Thiel is invesztáltak a Transferwise-ba. A fintech-ek úgy nőnek ki a földből, mint eső után a gomba, a McKinsey and Company febuárban közzétett tanulmánya 2 ezret vizsgált meg, de 12 ezerre becsüli a számukat. A Transferwise azonban nagyon eltalált valamit, viharsebesen terjeszkednek.
Jelenleg 35 országban 0,5-1 százalék közti tranzakciós díjjal gyengítik a hegemóniát.
A szolgáltatásuk átlagosan a hagyományos szolgáltatás nyolcadába kerül. Nemrég nyitottak az üzleti szegmens felé, Hinrikus becslése szerint az Egyesült Államokban legalább egymillió vállalkozás rendszeresen utal a tengerentúlra.
A TransferWise legnagyobb piaca az Egyesült Királyság, itt 8 százalék a piaci részesedése. És bár havonta milliárd tranzakciót bonyolít, ami havonta 6 milliárd dollár forgalmat jelent,
még nem nyereségesek. Ez azonban nem aggasztja az alapítókat.
Nem is vadásznak újabb köröket. Épp elég értéknek tartják, hogy az Andreesen Horowitz-kör bekötötte őket a Szilícium-Völgybe. Hozzáteszi, ha az ő szemléletük globális, az Andreesen Horowitzé intragalaktikus.
Bár célcsoportjuk – a külföldön élők – körülbelül 200 millió emberből áll, csillagászati összegeket mozgatnak évente. „Tavaly 100 millió dollárnyi banki költséget spóroltunk meg, és ez a pénz visszaáramlik a gazdaságba – mondta Hinrikus. – Érlelődünk, de ez még mindig a korai korszak. Ha majd kategóriaelsők leszünk az átutalásban, majd akkor mondhatjuk magunkat nagy cégnek.”