A Facebook nem fog különbséget tenni a lájkolás és a különböző, már használható reakciók közt, amikor eldől, mi jelenjen meg a felhasználók hírfolyamában, és nem fogja megosztani az ezekre vonatkozó adatokat, közölte a cég. Viszont megígérték, hogy a jövőben
dönteni fognak róla, hogyan súlyozzák a reakciókat a hírfolyamok személyre szabásakor,
tájékoztat a Reuters hírügynökség.
Február 24-e, szerda óta él a Facebook új funkciója (a felhasználók ütemesen kapják meg), amivel már nem csak lájkolni lehet a különféle tartalmakat: a posztoknál az Imádom, Vicces, Hűha, Szomorú és Dühítő jelzésekre is rá lehet nyomni.
A Facebook egyelőre minden reakciót lájkként fog elkönyvelni, vagyis
a rendszer úgy veszi majd, hogy a felhasználó szeretne több hasonló tartalmat látni a hírfolyamában, akkor is, ha esetleg a Dühítő reakciót kattintotta.
Vagyis, ha valaki nem szeretné, hogy olyan tartalmak árasszák el a hírfolyamát, amik felidegesítik, egyelőre inkább kerülje a Dühítő gombot.
A Facebookon reklámokat közzétevő cégek szeretnék, ha a Facebook súlyozna a reakciók alapján, és közzétenné az adatokat. Ha így lenne, akkor
jobban tudnák célozni a reklámokat,
tehát olyan felhasználók látnák a hirdetéseket, akik nyitottak rájuk, nem pedig olyanok, akik elutasítják őket.
És ha a Facebook megosztaná velük a reakciók adatait, a reklámozó cégeknek
lenne arról információjuk, az emberek viccesnek találnak-e egy reklámot, amit annak szántak.
A Facebook a lájkolási statisztikákat megosztja velük, remélik, hogy a reakciók statisztikáit is meg fogják kapni.