A bankszektor többek között azért olyan megcsontosodott és elavult, mert nagyon régóta semmi nem kényszerítette arra kívülről, hogy újragondolja a hagyományos működését.
Néhány éve azonban a pénzintézeteket is elérte a digitális forradalom tornádója.
A banki processzusoknál nagyságrenddel gyorsabb és egyszerűbb, a mobileszközeinken bonyolított megoldások forradalmian szerethetők, és még a biztonság felől sem lehet belekötni abba, hogy
a telefonunkról ügyintézni bármikor vereséget mér a kígyózó sorra a közeli fiókban.
A GoHenry is digitális bank az Egyesült Királyságban, csak éppen kiskorú ügyfelekkel.
Így működik a GoHenry
A szülő online számlát nyit a gyereknek (pár perc). Megkapja a kártyát (legfeljebb hét nap). Beállítja az összeghatárokat és a rendszeres utalásokat (...). A gyerek kizárólag a számlán lévő összeggel gazdálkodhat, hitel nincs, túlköltés kizárva. A szülő a telefonjáról irányítja a kártyát, letilthatja, vagy ajánlhat célösszeget egy kitűzött feladatért. A gyerek pedig tematizálhatja a számláját, elkülönít mozira, gyűjthet új cipőre. Minden teendővel egyre jártasabb a pénz világában, és ez a GoHenry nem titkolt missziója: nagyon fontos, hogy felnőtt kora előtt megtanuljon bánni vele. Az edukáció így nagyon gyakorlatiasan és szinte észrevétlen teljesedik be.
A Crowdcube a befektetések Kickstartere, az üzleti angyal vagy az elsőkörös befektetés alternatívája, a közösségi finanszírozás itt mindjárt kockázati tőkét jelent. (A Bank of England egy szakértője szerint
ezek a kezdeményezések hamarosan leradírozhatják bankokat a térképről.
Igaz, hogy ma még kis cégekről van szó, érvel, de hát emlékezzünk vissza a 15 évvel ezelőtti Google-ra.) Itt tehát már létező projektek is labdába rúgnak – 2 millió fontos alaptőkéjével a GoHenry is látott már injekciót a kalapozás előtt. Nem az MVP gyártása, hanem
a szintlépés, a továbbfejlesztés vagy a terjeszkedés múlik a közösségen.
A GoHenry azzal okozott fejfájást az alapítóknak, hogy túl sok pénzt gyűjtött össze. Az eddigi rekord a JustPark 3,5 millió fontja volt, most azonban kezdeményezniük kell Brüsszelben a felső határ módosítását, ami
az uniós direktívának megfelelően lapzártáig 3,9 millió font vagy 5 millió euró.
A digitális gyerekbank ennél sokkal többet is elnyerhetett volna, azzal pedig a cég beléphetett volna az európai piacra. Amivel
gyerekek tízmilliói nyertek volna,
hiszen a GoHenry nemcsak a szülőnek praktikus, de a gyerekeket is oktatja és felkészíti. Mert a pénzügy jövője biztosan a készpénznélküli digitális trend. Így hát Brüsszelben már fontolgatják a 10 millió eurós küszöböt a közösségi tőkésítésben.
A GoHenry több mint 2000 támogatója összesen 15,9 százaléknyi üzletrészt nyert el. Ezzel a sok lelkes angol szülő tulajdonképpen társtulajdonossá lépett elő. A prepaid bankkártyarendszernek eddig
több mint 200 ezer felhasználója van, és ez a szám havonta 10 ezerrel növekszik.
A startup közeli terve az európai terjeszkedés, a termékfejlesztés, de brit felhasználói számát is szeretné növelni.
A GoHenry a harmincnyolcadik olyan startup, amelyik több mint egymillió fontot gyűjtött össze a Crowdcube-on. A gyorsasági csúcstartó egy másik digitális bank, a Mondo: a felhasználók 96 másodperc alatt dobták össze neki a milliót, amivel 7 millió font kockázati tőkét egészítettek ki.