Fokozódó népszerűségnek örvend a használt luxustermékek piaca. Az elmúlt 4-5 évben ugyanis elindult egy változás, melynek következtében módosult a vásárlók értékről alkotott elképzelése – nyilatkozta a Business Insidernek Alexis Clarbour, a luxuskiegészítők szállításával foglalkozó egyik weboldal igazgatója.
Clarbour szerint a vásárlóik most már előre tekintenek, és vásárlás közben azon is elgondolkodnak, mekkora értéke lesz a megvett terméknek, ha tovább akarnák értékesíteni azt. Mindazonáltal itt nem arról van szó, hogy ezek a fogyasztók az olcsó cikkeket keresnék. Azt, hogy itt kimondottan a luxus iránt érdeklődőkről van szó, az is mutatja, hogy például ezen a honlapon kínált termékek átlagára 2200 dollár, a legnépszerűbb márka pedig a Hermés.
Sokkal inkább azt láthatjuk tehát, hogy a luxuscikkek kedvelőinél
kezd beállni egy mentalitásbeli változás.
Ezt támasztja alá, hogy egyre többen keresik a hitelességet igazoló papírokkal rendelkező karórákat is. Ez ugyanis pénzügyileg sokkal előnyösebb és okosabb vásárlásnak számít sokak számára – mondta az ilyen órák forgalmazásában utazó Crown & Caliber weboldal alapítója, Hamilton Powell.
A változás egyik legfontosabb oka, hogy az interneten szinte minden információ beszerezhető a vétel előtt, amit az újraértékesítő weboldalak is kihasználnak.
A luxuscikkek iránt érdeklődők tehát pontosan tisztában vannak az értékekkel, és azzal, mit akarnak,
vagyis egyre kisebb szerepet kapnak a divatos boltok és azok eladói.
Mindezzel együtt jár a vásárlók sajátos lelkesedése is a különleges termékek iránt. Erre kiváló példa az edzőcipők piaca, amely alapvetően igen messze áll a luxustól. Mindazonáltal
egyes modellek akár a luxuscikkek árait is megüthetik a fanatikus vásárlók körében
az újraértékesítésben utazó weboldalakon.
Manapság ráadásul a hamisítással kapcsolatos régi probléma is kezd megszűnni, mivel az olyan weboldalak, mint a Portero és a Crown & Caliber csak olyan garantáltan eredeti termékeket árusítanak, amelyek a lehető legjobb állapotban vannak.
Tekintve az egyre népszerűbb online ékszer- és karórapiacot, sokan abban reménykednek, hogy a luxuscikkek más területein is fokozódik majd az online vásárlás népszerűsége. Powell például jelezte, hogy
tavaly az eladásaik éves alapon 70 százalékkal bővültek.
Mindemellett az is a weboldalak mellett szól, hogy a boltokban gyakran csak a legújabb modelleket lehet kapni. Ezzel szemben viszont a régi termékeket is árusító oldalakon olyan klasszikus ritkaságokat is el lehet érni, melyek egyre nagyobb vonzerővel bírnak a vásárlók szemében – jelezte Clarbour.