Dávid Ilona azt mondta, hogy miközben a fővárostól átvették a HÉV-et, a cég hitelállományát a 2010-es 300 milliárd forintról 2016 végére 64 milliárd forintra csökkentették. Ennek köszönhetően a MÁV többet tudott felújításokra és karbantartásra költeni, a fejlesztések hatására pedig a vonatok 92 százaléka pontosan közlekedett tavaly.
A legfontosabb beruházásnak az elnök-vezérigazgató
a kaposvári és a sátoraljaújhelyi vasútvonalak felújítását nevezte,
míg a Budapest–Százhalombatta és a Budapest–Hatvan vonalak felújítása hamarosan megkezdődik.
Összesítése szerint jelenleg mintegy 300 kilométernyi vasútvonal lenne alkalmas a 160 km/h-s sebességre, ám ehhez kiegészítő beruházások, például a biztosítóberendezés és a rádiókommunikációs hálózat kiépítése szükséges. Amennyiben a MÁV újabb pályázata sikeres lesz, 2018-ra elérhetik a
160 km/h-s sebességet a vonatok az erre alkalmas pályákon.
Dávid Ilona elmondta: meghirdették a pályázatot 40 nagy kapacitású, 600 férőhelyes elővárosi motorvonat beszerzésére, ezek közül az első járművet szerencsés esetben már jövőre forgalomba tudják helyezni.
Folynak Kőbánya-Kispest állomás, valamint Kőbánya alsó és Zugló megállóhelyek korszerűsítésének előkészületei, míg
a Nyugati és a Keleti pályaudvar esetében rövidesen megérkezik a felhatalmazás a tervezés megkezdésére.
Tavaszig a keszthelyi és a kaposvári, majd a balatonfüredi, őszre pedig a tapolcai állomás újul meg.
A MÁV kiemelt figyelmet fordít a munkaerő-utánpótlás biztosítására, amit segíthet a készülő, hároméves bérfejlesztési program is – mondta Dávid Ilona.