Neves vállalatok a duális képzés mögött
![Ailer Piroska, a Pallasz Athéné Egyetem rektorasszonya és Kutasi Zoltán a Megalux szolár autó sajtótájékoztatón a Pallasz Athéné egyetem diákjai és rektora részvételével 2016 szeptember 12-én Megalux szolár autó sajtótájékoztató a Pallasdz Athéné egyetem](https://cdn.origo.hu/2023/12/XR6VuI-MTBI0Xk9tXEmI4V9CHGc0ZCt18VyjgPvf7rg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQwYTY3YmFhNGYzYzQ0MTVhMjM1ODQ4Yjc2ZTI0NmQ5.webp)
A Pallas Athéné egyetem bevezette a duális képzést. Ennek fő célja az volt, hogy a hallgatók a vállalatoknál és intézményeknél az alapvetően inkább akadémiai jellegű oktatás mellett a lehető legtöbb gyakorlatot és tapasztalatot tudják megszerezni. A képzési modellt
a német Duale Hochschule Baden-Württemberg alapján alakították a hazai viszonyokra.
A hazai modellben a lényeg nem változott: a képzésben részt vevő hallgató a lehető legtöbb időt töltse el vállalati környezetben annak érdekében, hogy tapasztalatokat gyűjtsön, fejlődjön, tanuljon, részt vegyen projektmunkákban is – mondta Ailer Piroska, az egyetem rektora.
A duális hallgatók tizenhárom hetet töltenek az egyemen elméleti oktatáson,
majd a téli időszakban hét, nyáron tizenöt hét következik a szakma specifikus vállalatnál.
Miközben ők megismerkednek a munkafolyamatokkal, gyártási eljárásokkal, a vállalatoknak is van lehetőségük a tehetséges, ambiciózus fiatalokat megtalálni.
Manapság már több mint hatvan cég és kétszáz hallgató vesz részt a duális képzésben.
A jármű- és gépipar, az agrárium, az informatika - mind olyan területe a gazdaságnak, amelynek vállalati képviselőivel partneri viszonyban van az egyetem.
A diákok összesen tíz hónapot töltenek a cégnél nappali tagozatosként, de levelezős órarenddel négy nap elmélet és ugyanennyi gyakorlati felosztásban. Ez idő alatt nem csupán a cégeket és a szakmai fogásokat ismerhetik meg, de havi ösztöndíjat is kapnak.
Sokan itt írják meg a diplomamunkájukat, sőt, a karrierjüket is náluk folytatják - mondta korábban Umenhoffer Péter.
Lehetne még javítani a diákok motivációján, mivel hozzájuk évente 60-80-an érkeznek a különböző szakiskolákból,
de mindössze tíz százalékukra érdemes valóban komoly figyelmet fordítani.
Cél, hogy javítsanak a hölgyek részvételi arányán is, akik mindössze tíz százalékosan vannak jelen a képzésben.