A Travel Report 2017 elnevezésű nemzetközi kutatást a GfK piackutató készítette a PayPal megbízásából 2017 júniusában Lengyelországban, Magyarországon, Görögországban és Csehországban, az online kérdőíves interjút összesen 5000-en töltötték ki.
Magyarországon a felmérés 1014 olyan felhasználó megkérdezésével készült, akik az elmúlt 3 évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban - tették hozzá.
Az eredményekből kiderült:
a magyarok 42 százaléka Budapestet, míg 41 százalék a Balatont tartja a legérdekesebb látnivalónak Magyarországon.
A felmérés szerint azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban 47 százaléka Horvátországba utazott, 45 százalék Szlovákiában volt, 34 százalék pedig Romániában járt.
A célállomás kiválasztása elsősorban az utazás jellegétől függött. A magyarok 80 százaléka pihenés céljából látogatott valamelyik kelet-közép-európai országba, 38 százalékuk kulturális céllal utazott, 14 százalék családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13 százalék pedig valamilyen eseményen vett részt. A válaszadók mindössze 11 százaléka ment vásárolni, 9 százaléka pedig üzleti úton járt.
Az utazás időpontját és időtartamát tekintve a magyarok többsége nyáron látogat Közép- és Kelet-Európába, és általában egy hetet tölt a célországban - írták. A válaszok alapján egy utazás alkalmával a magyarok 40 százaléka 75 000 és 150 000 forint közötti összeget, 25 százalékuk pedig maximum 75 000 forintot költ.
A kutatásból ugyancsak kiderült, hogy a magyar turisták 77 százaléka biztonsági, 57 százalék pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetőeszközt.
Kiemelték, a kiadások többségét a magyar turisták 78 százaléka készpénzzel, 32 százalékuk pedig bankkártyával fedezi. Az online fizetési megoldások is egyre népszerűbbek, a válaszadók csak 42 százaléka részesíti előnyben az offline fizetési formákat az online lehetőségekkel szemben.
A megkérdezett magyarok 26 százaléka használta a PayPal-t az utolsó nyaralásakor fizetésre, ez inkább 24-35 éves korosztály 31 százalékára volt jellemző - írták.