Az iparági becslések szerint 130 milliárd forintos magyarországi barkácspiac több mint 90 százalékát lefedő három vezető vállalat egyaránt növelte árbevételét tavaly, egyúttal nyereségesen működött. Az OBI forgalma 13 százalékkal 68,6 milliárd forintra ugrott az elmúlt évben, versenytársa, a Praktiker ennél is nagyobbat lépett előre: a 2015-ös eladási adatokat 20 százalékkal megtoldva 39,2 milliárd forintig jutott. A Bauhaus bevétele 16 százalékkal 17,5 milliárd forintra hízott.
Szakértők szerint az ágazat meghatározó szereplőinek jelentős bővülése annak tudható be, hogy a beruházási kedv javulásának és a lakásépítések beindulásának köszönhetően nemcsak az építőipari termelés nőtt dinamikusan, hanem a kedvező fordulat a barkács-, a lakberendezési és a kertpiac értékesítési mutatóira is kihatott - írja a gazdasági napilap.