Az áruházláncok szerint a forróság miatt soha nem látott mennyiségű ásványvíz fogyott el a napokban. A CBA Kereskedelmi Kft. Kommunikációs igazgatója, Fodor Csilla, elmondása szerint nagyjából
négyszer annyi ásványvizet vesznek a fogyasztók, mint egy átlagos nyári napon.
Akadnak olyan gyártók, akik a megrendelt mennyiségű vizet a megrendelt időre nem is tudják kiszállítani, ilyet korábban még nem tapasztaltak meg. Ugyanakkor kiemelte azt is, hogy jelentős készleteik vannak, ezért a szállítások csúszását a vásárlók nem érzékelik majd.
Az ásványvizek mellett a jégkrém kereslete is megnőtt, közel 70 százalék fogyott belőlük a rendkívüli hőségben a CBA boltjaiban. Egyéb termékek például a szénsavas üdítőknél 35 százalék, a söröknél pedig 40 százalékos növekedés érzékelhető.
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben hasonlóan magasak az ásványvíz iránti igények, az üzletlánc szerint átlagosan 60 százalékkal vesznek több ásványvizet, mint az őszi idényben. A napokban pedig 50 százalékkal nőtt az ásványvíz forgalma az átlagos nyári napokhoz képest. A Spar üzleteiben
az extrém hőségben akár 20-30 százalékkal is megnőhet a jégrém iránti kereslet.
Ezen a nyáron sörökből és ciderekből 20-30 százalékkal vesznek többet a fogyasztók.
A Tesco-Globál Áruházak Zrt. tapasztalatai szerint a szénsavmentes ásványvíz sokkal népszerűbb, mint a szénsavas, emellett egyre többen keresik az ízesített ásványvizeket is. A Tesco áruházaiban
a sörök forgalma a hőségben 25 százalékkal emelkedett egy átlagos nyári naphoz képest.
Ám egyre közkedveltebbek az alkoholmentes radlerek is.
Az Auchan beszámolója szerint náluk a jégkrémek forgalma egy forró napon akár öt-hatszorosára is nő az átlaghoz képest. A napi sörfogalmuk pedig átlagosan harmadával növekszik. Egy szimpla nyári naphoz viszonyítva
az ásványvizek forgalma megduplázódik a forró napokon.
Az áruház úgy érzékelte, hogy a pálcikás és tölcséres jégkrémek, illetve az ízesített sörök különösen kedveltek mostanában.