A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Díjat kaptt a NAV e-szja rendszere

NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal online kezelőfelület, NAV ADÓ, Adó, pénz, bevétel, e-bevallás, ügyfélkapu, ügyfél, bevallás,
NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal online kezelőfelülete 2016.08.23.
Vágólapra másolva!
Az év legjobb projektje a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) saját fejlesztésű programja, az e-szja az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) szerint  - mondta Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára.
Vágólapra másolva!

Azért ítélte az e-szja fejlesztésnek a Gyurós Tibor Díjat a szervezet, mert az tökéletesen megfelel a szakmaiság és a minőség követelményeinek, megvalósításával a hivatal valós értéket teremtett ügyfelei számára. Tállai András megerősítésként értékelte az informatikai szakma elismerését, ugyanis az e-szja rendszer nem az első és nem is az utolsó lépés a korszerű megoldások sorozatában.

A NAV saját fejlesztésű rendszere, az ekáer 2015-ben debütált, amelyet mint gazdaságfehérítő eszközt több állam is átvett, ám felhasználói oldalon nem aratott azért osztatlan sikert. Ezt azonban újabb feljesztések követték. Jövőre a jövedékiadó-bevallás kitöltése jóval könnyebb lesz, hiszen a NAV a benyújtási határidő előtt öt nappal online adatokat küld az érintetteknek.

Július 1-jétől pedig elindul az illegális szféra visszaszorításáért kialakított legújabb rendszer, az elektronikus számlázás éles üzeme.

Ez a mostani állapotokhoz képest komoly könnyítés lesz, jelenleg ugyanis számlánként kell részletezni az ügyleteket a cégeknek a kötelező adatszolgáltatás miatt.

NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal online kezelőfelülete 2016.08.23. Fotó: Szabó Gábor - Origo

A NAV vezetője az e-szja projekt kapcsán emlékeztetett arra, hogy idén sikerült a papíralapúról áttérni az elektronikus bevallásra, amivel nemcsak jól követhető internetes felület jött létre, hanem ezzel együtt csaknem négymillió ember bevallását állította elő a hivatal.

A felület kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a közérthetőség volt, hogy minél gyorsabban és minél egyszerűbben letudják az adózók a bevallást.

Az új megközelítést, az adózók számára szimpatikusabb és érthetőbb adóhivatal további fejlesztéseit ösztönzi a NAV 2.0 programja, amelynek kiemelt célja, hogy a hivatal valós idejű, papírmentes szolgáltatásokkal segítse a lakosságot és a vállalkozókat.

Azért van még min egyszerűsíteni:

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!