A Takarék Smart Pointra keresztelt modern létesítményben, elektromos autó és telefon töltésére alkalmas napelemes pad, nagy felületű élőmohafal is otthont kap majd. A pénzügyi személyzet nélküli első bankfiókot az alcsútdobozi üzletsoron lévő 28 négyzetméteres, kétszintes helyiségben alakították ki, és azt a Takarék Csoport ügyfelei
november 8-tól használhatják.
A cél, hogy a takarékok kényelmesebbé tegyék az online fejlett bankolást igénylő ügyfeleik életét, és ráadásként ne csak a banki, hanem a mindennapokban használatos egyéb szolgáltatások is egy helyen, egy térben elérhetők legyenek.
A nyitást követő első két hónapban ugyan jelen lesz egy alkalmazott, de ő csak az új technika megismerésében és használatában segít majd.
A fenntartható fejlődés jegyében a helyiségben nagy felületű élőmohafal tisztítja a levegőt, a bejárat előtt pedig napelemes padon tölthetik az ügyfelek a mobiltelefonjaikat és az elektromos autóikat.
A Takarék Csoport folyamatosan fejleszteni fogja ezt a megoldást, és további innovatív elemekkel szeretné bővíteni a jövőben.
Az első hónapok tapasztalatai alapján döntenek majd arról, hogy szükséges-e valamilyen változás. A tervek között szerepel, hogy a fejlesztés második szakaszát követően már a skype-os ügyintézés is lehetővé válik, illetve mobilapplikáción keresztül is lehet majd időpontot egyeztetni.
Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Takarék Csoport innovációi, fejlesztései azt célozzák, hogy a magyar lakosok számára elérhetővé váljanak a magas színvonalú banki szolgáltatások, függetlenül attól, hogy az ügyfelek nagy városokban vagy kisebb vidéki településeken élnek. Hozzátette, hogy az automatizált bankfiók a technológiai fejlesztések iránt fogékony rétegeknek teszi kényelmesebbé a bankolást.