A Cellink által készített 3D-s bionyomtató különleges tintát használva, alig 30 perc alatt képes a semmiből, egy emberi fület készíteni. Erik jelenleg főleg arra fókuszál, hogy a kozmetikai cégek és az egyetemek számára szállítsák a megfelelő testrészeket, de elképzelése szerint, 20 éven belül teljesen működő, transzplantációra alkalmas emberi szerveket is képesek lesznek előállítani.
A Svédországban alapított Cellink alig egy éve működik, azonban már most piacvezetők a területen.
A cégalapító kezdetben menedzsmentet tanult, azonban hamar rátalált a piaci résre a bionyomtatók területén. A 3D-s bionyomtatókkal egyetemi professzor apja ismertette meg, és Eriknek egyből megtetszett a szerkezet. A dolog lényege, hogy a nyomtató tintájába emberi sejteket, valamint tengeri algát is kevernek, és ez teszi lehetővé, hogy a gép képes legyen emberi testrészutánzatokat nyomtatni.
2014-ben a biotinta még nem volt elérhető mindenki számára. Csak az egyetemek és gyógyszerészeti cégek tudták beszerezni a fontos összetevőt. Erik viszont reklámozni kezdte a terméket a Chalmers Universityn mert úgy látta, hogy szélesebb körben is hasznos lehet a termék.
Felismerésének köszönhetően az ő cége lett az első a világon, amely már nagy mennyiségben szállít biotintát a partnereknek, sőt a tinta mellé speciális 3D-s nyomtatót is kínálnak.
A Cellink hamar bevonzotta a befektetőket és alig 10 hónappal az indulás után, a vállalat már ott volt a svéd tőzsdén.
Akkor a Cellink értékét 16.8 milliárd dollárra becsülték. A működésük első évét 1,5 millió dolláros bevétellel zárták, és ma már 30 alkalmazott dolgozik náluk, és közben az Egyesült Államokban is nyitottak három irodát. Emellett a világ 40 országát látják el biotintával és 3D-s nyomtatókkal.
A biotinta ára 9 és 299 dollár, a nyomtató pedig 10 000 és 40 000 ezer dollár között van, ezért javarészt csak a felsőoktatási intézmények tudnak ilyet vásárolni. Az jó előjel, hogy a neves MIT és a Harvard egyetem is vett magának a szerkezetből.
Egyre nő a azoknak a gyógyszerészeti cégeknek a száma is, amelyek befektetnek a Cellink termékébe.
A cég gyors globális növekedése több dolognak köszönhető. A Cellink remekül használja a közösségi médiát, több videókampányban mutatták be a terméküket, de nem zárkóznak el a hagyományos marketing megoldásoktól sem. Erik elmagyarázta, hogy gyakran egy teljes napot szentelnek a vásárlókra. Megmutatják nekik, hogyan működik a nyomtató, és megtanítják a helyes használatot is.
A Cellinknek azonban nincs egyszerű dolga. Nagyon komolyan dolgoznak azon, hogy megismerjék egy-egy ország jogi szabályozását, annak érdekében, hogy ha termékük megjelenik a helyi piacon, akkor ne szegjen meg semmilyen előírást.