A GoPro néhány éve még az egyik legmenőbb technikai kütyünek számított, amellyel kiváló minőségű akcióvideókat lehet készíteni.
Azonban ahogy telt az idő, úgy csökkent a márka népszerűsége is. Ennek oka egyfelől az, hogy egy viszonylag szűk réteg a vásárlói célcsoport, és mivel a kamerák direkt strapabíróak, így a fluktuáció lassú a többi technikai termékhez képest.
A másik lassító tényező az árcédula.
A GoPro a kínai, jó minőségű hasonló termékekhez képest drágának számít, de az okostelefonok is versenytársak lettek. Ez meglátszik a 2017-es ünnepi eladási számokon is, amelyek messze elmaradtak a várt eredménytől.
Emiatt a GoPro vezetősége hivatalosan is azt fontolgatja, hogy kiárusítja a vállalatot.
A GoPro vezére, Nicholas Woodman azt nyilatkozta a CNBC-nek, hogyha van rá mód, akkor vevőt keresnek.
Ha van lehetőség, akkor egy olyan nagyobb anyacéget keresünk, amely még nagyobbá tehetné a GoPrót.
A GoPro bevételei 2017 negyedik negyedévében
40 százalékkal 340 millió dollárra estek 2016 azonos időszakához képest.
Emiatt a GoPro megszorításokat vezet be, többek közt a drón üzletágat is felszámolják. A vezető szerint ez a szektor rendkívül megerősödött az elmúlt években, így nincs értelme tovább részt venni a gyártásban - írja a BBC.
A GoPro 2015-ben és 2016-ban is veszteséges volt, várhatóan 2017 sem lesz kivétel ez alól, de ez csak a februári üzleti jelentésből derülhet ki.
A kameragyártó vállalat az alkalmazottak számát is csökkentette, 250 embert küldtek el, így a létszám 1000 főre apadt.
A vezérigazgató a saját fizetését is visszavágta 1 dollárra.
Ezek ellenére a cég vezetője optimista, és reményei szerint a vállalat már 2018 második felében újra profitot tud termelni.
Érdekesség, hogy a GoPro rendelkezik az egyik legszomorúbb tőzsdei történettel. Miután 2014-ben bejegyezték a vállalatot a New York-i tőzsdén, a 35 dolláros árfolyamról a részvények megugrottak,
volt, hogy 86 dollárt is értek.
Azonban az egyre jobb okostelefonok miatt a GoPro részvények zuhanni kezdtek, jelenleg egy részvény 6,56 dollárt ér.