Miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben is „csak" hozzávetőleg 6 százalékkal bővült, addig az online piac majdnem 18 százalékkal tudta növelni bevételeit és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3 százaléka származik internetes értékesítésből, áll a GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. elemézésben.
A piac egészére jellemző, lassuló növekedés ellenére a magyar piacon működő webáruházak 83 százaléka eredményesebb évet zárt 2017-ben, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerep jutott a karácsony előtti egy hónap kiemelkedő teljesítményének. Az utolsó negyedéves dömping ugyanis a Black Friday akciók hatására egyre inkább már csak az ünnepek előtti, szűk 4-5 hetes időszakra koncentrálódik.
A teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötöde – közel nettó 27 milliárd forint (!) – ezen az egy napon realizálódott.
Egyre erősebben jelenik meg a személyes átvételi lehetőség iránti igény is a fogyasztói preferenciák között, a teljes online kiskereskedelmi forgalom közel 80 százaléka így zajlott le.
A boltok tavaly év végén már átlagosan 4 féle fizetési megoldást tettek elérhetővé. A fejlesztések egyik iránya – köszönhetően a kormányzati programoknak is –
egyértelműen az online bankkártyás fizetések területe volt.
Ez a 2018-as évben sem fog változni, hiszen a webáruházak 57 százaléka biztosan tervezi a fizetési megoldások körének bővítését, ezen belül az online kártyás fizetési lehetőséget 41 a megkérdezettek százaléka tervezi bevezetni. Az online vásárlások 58 százalékát még mindig készpénzben fizetik.