A hongkongi vállalat most mutatta be az Omnipork névre keresztel húsmentes húsgolyóját, amely szójából, borsóból, gombából és rizsből áll, és a sertéshús ízét és állagát igyekszik utánozni. A Right Treat fejlesztése még idén a boltokba kerülhet, ha beszerezték a szükséges engedélyeket.
A sertéshús a kínai családok egyik kedvence, egészen a közelmúltig a középosztálybeli fogyasztók sertéshúsfogyasztása emelkedő tendenciát mutatott.
Kínában évente 56 millió tonna sertéshúst esznek, többet, mint bármelyik másik ország lakói,
ugyanakkor tavaly a sertéshúsfogyasztás visszaesett 54,8 millió tonnára. Ennek egyik oka a kínai kormány által 2016-ban kiadott táplálkozási iránymutatások, amelyben a húsfogyasztás csökkentésére buzdítják a lakosságot.
Yeung a cége törekvéseit a Starbucks Kínában elért sikereihez hasonlítja.
Kína sosem volt egy kávéfogyasztó ország, az elmúlt 5 ezer évben a kínaiak teát ittak. De amit a Starbucks tett, hogy egy életérzést teremtett, és hogy sokkal többet nyújt, mint egy pohár belsejében lévő ital, ez mindent elmond
– nyilatkozta a cég vezetője.
Továbbá a Right Treat is csatlakozott más startup vállalatokhoz, amelyek a globális húsipar felrázására törekszenek. Ezek közé tartozik a Beyond Meat, amelyet Leonardo di Caprio színész, a Microsoft alapítója, Bill Gates és a mezőgazdasági óriás Tyson Foods is finanszíroz.
Múlt héten pedig az Impossible Foods mutatta be húsmentes hamburgerét, ugyancsak Hongkongban, mint a cég nemzetközi terjeszkedésének első állomását.
Ugyanakkor a Right Treat a többi húsmentes készítmény előállítójához képest sokkal inkább a hazai, kínai fűszerezést és étkezési szokásokat kívánja előtérbe helyezni.