Az amerikai versenytárs bemutatta az okosóráiba szerelt fitnesz megoldásokat, amelyek egyenértékűek a Nokia alá tartozó Fitbit fejlesztéseivel, ezért a finn cég eladásra kényszerül.
A hordozható okoseszközök piaca az elmúlt években átalakult, és a fogyasztók már inkább egy okosórát vesznek,
ami rengeteg funkcióval van ellátva, köztük fitnesz megoldásokkal is – foglalta össze Ramon Llamas, az IDC mobileszköz-kutatási igazgatója a Bloombergnek.
A Nokia a Withings francia startupnak adja el a Fitbitet – az Eric Carreel által alapított cégbe még 2016-ban szállt be a finn mobiltelefon-gyártó 170 millió euróval. A Withings technológiái képezték a Nokia fitnesz eszközének gerincét.
A Nokia tavaly októberben 141 millió eurós veszteséget jelentett be, és a vezérigazgatója, Rajeev Suri szerint a cég a jövőben kevésbé fog összpontosítani a kisméretű fogyasztási cikkekre, figyelmét inkább a vállalati megoldásoknak szenteli.
A Fitbit részleg eladása várhatóan a második negyedévben zárul le.